recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fladskærm - Panasonic, Samsung, Alfaview
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFladskærm - Panasonic, Samsung, Alfaview

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Niller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2006 kl. 16:45

Oprindeligt skrevet af Wuffer Wuffer skrev:

Niller tror det er en rigtig god ide at læse her i forummet og lytte til nogle af "experterne". Folk er rigtig flinke til at vejlede herinde og det er en god rettesnor for hvad man også skal tage ind i sine overvejelser når man køber div. hifi.

Meen i sidste ende er det en selv der skal kigge på fjernsynet. Så selvom  eks. Alfaview får dårlig omtale så kan det jo sagtens være det tv der passer til dine krav.

Hvis dit valg ligger mellem Samsung og Alfaview så tag et par af dine dvd'er med ned til butikkerne (evt. også din dvd afspiller) og så brug et stykke tid på at lege med/se på fjernsynet. Fat fjernbetjeningen og smid sælger væk 

Mht. andre mærker har Thorvald skaffet nogle pæne priser på JVC tv. De får også pæne ord med på vejen. En ting som ofte irritere mig på LCD er hvor langsomt kanalskift er. Det skulle JVC have godt styr på.

Det er lige nøjagtig her mit problem ligger. Folk på dette forum er super gode til at vejlede og hjælpe. Så nu står jeg med et TV, som jeg selv kan lide ved førstehåndsindtryk (har dog ikke selv forstand på TV), men der er modstående meninger om kvaliteten af det.

Derfor vil jeg gerne vide hvorfor AlfaView er dårligt? Er det dårlig hardware, software, holdbarhed, service etc?

Men ja, jeg har også tænkt mig at give det en ordentlig test inden jeg køber det. En ven og jeg tager ned og kigger på det i laaang tid

Igen, rigtig mange tak for svarene.

Mvh Niels

Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2006 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af Niller Niller skrev:

Men ja, jeg har også tænkt mig at give det en ordentlig test inden jeg køber det. En ven og jeg tager ned og kigger på det i laaang tid

Så sørg for at kigge på det også med et rigtigt tv signal, hvis det skal bruges til dette.

Alfaview (og så mange andre) har det med at vise animationsfilm fra DVD, og så ser praktisk talt alle TV gode ud.

Måske det TV signal du tidligere har set endda er digitalt uden de har fortalt noget om det.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
Langemor84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2005
Point: 708
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2006 kl. 21:16

>Niller.

Tænk også på, at Alfaview butikker kun har Alfaview. Du kan altså ikke sammenligne det direkte med et produkt fra en anden fabrikant - Smart!

Jeg skulle bare kigge en gang på sådan en fjernbetjening som den der følger med til deres tv. Den skriger langt væk af klasse D. Alfaview har efter min mening intet med design at gøre. Kabinetterne og fjernbetjeningerne er præcis de samme som man finder hos Fujitsu, Phocus, Lumatron, Prosonic, Oceanic og hvad de ellers hedder.

....men igen. Der er også mange mennersker der går i Jack and Jones .

Jeg vil i hvert fald anbefale dig at give et par tusind mere for f.eks. Samsungen, hvis det er den du også er interesseret i.

Til top
Niller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2006 kl. 01:38
Oprindeligt skrevet af Langemor84 Langemor84 skrev:

...men igen. Der er også mange mennersker der går i Jack and Jones .

Auch...

Jeg må her være unig. Jeg synes helt klart at desinget er fedt, enkelt og i alminimum, men tak for input.

Angånende kvalitet, så er fjernbetjeningen lort, men det lagde sælgeren heller ikke skjul på.  De har de en rigtig lækker fjernbetjening man køber med for 395. Jeg prøver ikke at forsvare produktet, men jeg har brug for noget mere konkret, før jeg er overbevist om, det er et dårligt produkt.

Er der ikke nogen som har nogen dårlige erfaringer med dette produkt?

Mvh Niels

Til top
Ulvaren Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Maj-2004
Point: 401
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2006 kl. 06:28

Hej derude

Jeg synes der mangle et svar på kvaliteten af panelet som var et A+.

Er der nogen der ved hvordan panelerne bliver sorteret og mærket.

Og jeg vil medgive Niller i der mangler en konkeret kritik.

Men hvis det bliver købt via nettet kan det prøves og returneres igen hvis det ikke lever op til forventningerne.

Logitech® Harmony®

Philips 47PFL9664/12
Sonos Connect
Linksys E3000
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9403
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2006 kl. 08:48

Prøv at læse denne tråd:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=12061& KW=alfaview

Det kommer også an på hvad dine prioteringer er:

Til top
Niller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2006 kl. 09:56

Hej

Tak for linket til den anden tråd. Der var lidt mere guf i den, men der er stadig ingen som er kommet med noget konkret. Hvis jeg må være lidt grov, så virker det lidt som om, at et par stykker har set sig "sur" på mærket, men at dem der har købt et AlfaView, faktisk er tilfreds. Det er vist lidt af en hot button

Kom endelig mere input om AlfavView.

Hvis I skulle foreslå et andet LCD 40+" TV til maks 17000, hvilket skulle det så være?

Mvh Niels

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2006 kl. 10:11

Altså Niller, det det hele drejer sig om er, om DU er tilfreds med det du køber/har. Hvis jeg var dig, så ville jeg få "dit" Alfa View hjem til test, hvis du kan aftale dette med leverandøren. Det vil give dig det allerbedste indtryk.

Jeg giver dig ret i, at det ind i mellem virker som at visse mærker er in, og andre er ikke in.

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9403
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2006 kl. 10:13

Hej

Tak for linket til den anden tråd. Der var lidt mere guf i den, men der er stadig ingen som er kommet med noget konkret. Hvis jeg må være lidt grov, så virker det lidt som om, at et par stykker har set sig "sur" på mærket, men at dem der har købt et AlfaView, faktisk er tilfreds. Det er vist lidt af en hot button

Hvis I skulle foreslå et andet LCD 40+" TV til maks 17000, hvilket skulle det så være?

Mvh Niels

Hej

Jeg er en af de kritiske.

Jeg har set på et hav af LCD'er de sidste par år.
Når jeg sammenligner med andre LCD'er vil jeg vurdere Alfaview som ringe.
Det er dog ok til prisen.

Det med at Alfaview siger det er en A+ skærm. er Alfaview salgs-gas. Har aldrig hørt om andre der har snakke om A+, A++ eller A+++. Det er jo ikke et køleskab du er ved at købe.

De siger jo heller ikke om det er en A+ skærm årgang 2006, eller om det er en gammel årgang 2003 skærm.

Men tag ud og se på det.
Jeg vil mene du vil være meget bedre stillet med fx et panasonic plasma.

Prøv at checke hvordan det LCD du omtaler håndterer hurtige bevægelser .... Samsung er faktisk først kommet med en løsning på dette problem i deres nyeste model, som ikke engang kan købes endnu.

Til top
zaboom Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-November-2004
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2006 kl. 11:39

Hej

Mvh Niels

Ikke for at virke arrogant, men hold dig fra LCD i 42", specielt hvis du "kun" vil bruge kr. 17.000 på det. Så er pris/kvalitet presset til det yderste.

Har selv været meget i tvivl, da jeg skulle hjælpe mine forældre til nyt tv, men det blev en PanaPV60 37". Vi kiggede på RIGTIG mange LCD+Plasma skærme, men blev ved med at vende tilbage hertil. Designet kan diskuteres, men det var jo ikke til min stue. Deres anden model PV600 37" er kun et par hundrede over dit budget (se her OBS forkert billede, men kan ses her), men designet er noget bedre.

...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
Til top
Niller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2006 kl. 11:53

Hej igen

Jeg venter med at købe det AlfaView til i september. En ven som arbjeder i HiFi-klubben og jeg vil forsøge er lille eksperiment, hvis vi kan finde tiden i september. Vi tager et AlfaView med ned i HifiKlubben og tester det ved siden af de andre mærker. Hvis vi får tid og mulighed til undersøgelsen,  skal jeg nok poste vores konklusioner her på forummet.

Mange tak for jeres hjælp, det er virkelig værdsat.

Mvh Niels

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu