recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - blue ray problemer fra aldi pc?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketblue ray problemer fra aldi pc?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
risby Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 86
Direkte link til dette indlæg Emne: blue ray problemer fra aldi pc?
    Sendt: 10-December-2007 kl. 16:03
Hej jeg har købt denne pc fra aldi og har haft problemer med afspilning af blue ray. Jeg købte Die hard 4. reg. B. for at prøve; men det var umuligt, der kom en besked at reg.B. ikke kunne afspilles. Jeg åbnede værktøj på cyber link power dvd, for ændre til europa - den stod på reg. A. Dette var ikke muligt selv om der stod at man kunne skifte op til 5 gange.
Jeg fik en opgradering af grafikkortet på aldi hjemmeside og herefter var det Bruce Willis på skærmen. Det mærkelige er at når jeg åbner værktøj på power dvd står den stadig til reg. A. og kan ikke skifte reg.? Kan man være så heldig at den kan afspille alt? - eller hvad kan der være galt? Jeg har desværre ingen reg.a dvd.som jeg kan prøve.
Er der andre der har haft lignende oplevelse?
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2007 kl. 11:48
Ellers brug AnyDVD HD.
Til top
hjernemadsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2006
Point: 267
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2007 kl. 15:25

Det kunne da være interessant, hvis den kan afspille skiver fra alle regioner. Er du sikker på at det ikke kun er DVD-regionen der kan ændres 5 gange? Måske kan drevet eller PowerDVD ikke styre det med regionerne, når det er til både Blu-Ray og HD DVD. En ny grafikkortdriver burde ikke ændre noget på problemet.

Et tillægsspørgsmål : Er der nogen der har prøver at lave back-up af Blu-Ray eller HD DVD med AnyDVD eller andre programmer på denne PC. Jeg overvejer nemlig at anskaffe LG-drevet, som sidder i maskinen.

Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2007 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af hjernemadsen hjernemadsen skrev:

prøver at lave back-up af Blu-Ray eller HD DVD med AnyDVD eller andre programmer på denne PC. Jeg overvejer nemlig at anskaffe LG-drevet, som sidder i maskinen.

Hvis du mener en kopi af BD eller HD DVD, bliver det nok svært da det kun kan afspille BD/HDDVD, det er ikke en brænder..

Til top
hjernemadsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2006
Point: 267
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2007 kl. 16:52
Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Oprindeligt skrevet af hjernemadsen hjernemadsen skrev:

prøver at lave back-up af Blu-Ray eller HD DVD med AnyDVD eller andre programmer på denne PC. Jeg overvejer nemlig at anskaffe LG-drevet, som sidder i maskinen.

Hvis du mener en kopi af BD eller HD DVD, bliver det nok svært da det kun kan afspille BD/HDDVD, det er ikke en brænder..

Jeg har nu ikke tænkt mig at brænde back-up'en på en skive, så længe priserne på disse er lige så høje som originalen. Det er billigere at gemme dem på harddisken. Var bare interesseret i at vide om AnyDVD virker med et helt nyt drev som LG's.

Til top
HarBrug for 32 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Februar-2007
Point: 238
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2007 kl. 20:03

Hej Risby

Hvordan går det med din computer?

Har du sat den til via hdmi?

hvordan ser det ud?

og vigtigt, larmer drevet/computer så det irretere dig når du ser film/tv...?

mvh

Blue is the Colour!
SHUBIDUA: Hvis jeg havde penge så skulle I bare se...
Til top
risby Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2007 kl. 23:22
Oprindeligt skrevet af HarBrug for 32 HarBrug for 32 skrev:

Hej Risby

Hvordan går det med din computer?

Har du sat den til via hdmi?

hvordan ser det ud?

og vigtigt, larmer drevet/computer så det irretere dig når du ser film/tv...?

mvh

Den kører perfekt, bortset fra skift af regioner som jeg ikke har fundet ud af.
Jeg kører med hdmi til mit philips lcd 9731  - det er et meget flot billed næsten 3d agtig.
Drevet larmer ikke, men harddisken kan godt give nogle lyde fra sig; men da jeg har bygget pc. ind ind i et skab og derfor bruger et trådløs tastatur er det ikke noget problem.
Lyden kører jeg direkte til mit anlæg - super lyd!
HD-dvd har jeg ikke prøvet endnu; men har bestilt "300", som forhåbentlig kommer inden alt for længe.
MVH.
Til top
HarBrug for 32 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Februar-2007
Point: 238
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2007 kl. 18:13

okay

det lyder jo ganske godt. bortset fra det med regionerne, hvilket jo kan gå hen og blive et problem.

men rart at have en afspiller, der kan klare begge formater nu når "krigen" ikke er slut endnu...

men tak for dine input.

mvh

Blue is the Colour!
SHUBIDUA: Hvis jeg havde penge så skulle I bare se...
Til top
abadabadoo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Juli-2007
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2007 kl. 19:05
ingen problemer med at overspille HD-DVD el. BRD til HDD. Husk ikke at opdatere Powerdvd, da det derefter ikke er muligt at afspille de grabbede filer fra HDD.
Til top
risby Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2007 kl. 14:47
Oprindeligt skrevet af abadabadoo abadabadoo skrev:

ingen problemer med at overspille HD-DVD el. BRD til HDD. Husk ikke at opdatere Powerdvd, da det derefter ikke er muligt at afspille de grabbede filer fra HDD.

Hej hvad er grabbede filer fra HDD?
Kan du afspille alt uden at tænke på reg.?
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-September-2007
Point: 1078
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2007 kl. 18:16

Oprindeligt skrevet af risby risby skrev:

Hej jeg har købt denne pc fra aldi og har haft problemer med afspilning af blue ray. Jeg købte Die hard 4. reg. B. for at prøve; men det var umuligt, der kom en besked at reg.B. ikke kunne afspilles. Jeg åbnede værktøj på cyber link power dvd, for ændre til europa - den stod på reg. A. Dette var ikke muligt selv om der stod at man kunne skifte op til 5 gange.
Jeg fik en opgradering af grafikkortet på aldi hjemmeside og herefter var det Bruce Willis på skærmen. Det mærkelige er at når jeg åbner værktøj på power dvd står den stadig til reg. A. og kan ikke skifte reg.? Kan man være så heldig at den kan afspille alt? - eller hvad kan der være galt? Jeg har desværre ingen reg.a dvd.som jeg kan prøve.
Er der andre der har haft lignende oplevelse?

Læs det svar jeg har fået fra Circon i den anden tråd om PC'en:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=31335& PN=1&TPN=3

mvh Infinity
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu