recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gammel receiver på Samsung BP-P1400?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGammel receiver på Samsung BP-P1400?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
malke Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Juni-2007
Sted: Solrød Str., DK
Status: Offline
Point: 203
Direkte link til dette indlæg Emne: Gammel receiver på Samsung BP-P1400?
    Sendt: 11-December-2007 kl. 18:27

Hej alle,

Iaften burde min kæreste og jeg modtage vores Panasonic 50" pz70 fladskærm.

Jeg har tænkt mig at bestille en Samsung BP-P1400, men jeg har lige et par spørgsmål inden købet.

Jeg har en 'gammel' Marantz SR5400-OSE receiver og 5.0 surround, kan jeg godt bruge det til BP-P1400'eren? - eller skal jeg skaffe mig en ny receiver, hvis jeg vil have surround fra bluray og alm dvd-skiver?

Til top
mhelt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-April-2005
Point: 220
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2007 kl. 22:28

Alle Blu-ray-udgivelser er udstyret med et obligatorisk Dolby Digital lydspor, typisk ved 640Kb/sec (DVD max 448Kb). Nogle tillige med DTS-HD MA som inkluderer et 1.5Mb almindeligt DTS lydspor. Det vil sige at du med din eksisterende receiver allerede nu burde kunne opnå bedre lyd end med DVD-kilder gennem optisk eller coax digitalindgangen på din forstærker.

Skal du udnytte de tabsfrie nye audioformater fuldt ud kræver det dog en receiver der understøtter dts-hd ma og dolby true hd formaterne. (BD-P 1400 kan ikke dekode dts-hd ma internt)

Redigeret af mhelt - 11-December-2007 kl. 22:29
Pio 5090H

Mac mini/eyetv/pyetv/eyetv for iphone

Panasonic DMR-EX87

Sony PS3

Pioneer DVR 540HX-N

Yamaha YSP-800 + YST-FSW100
Til top
mhelt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-April-2005
Point: 220
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2007 kl. 22:40
Ser lige at din receiver har 5.1 input. Det er jo gode nyheder da bd-p1400 har 5.1 output . Da kan du lade BD-P1400 forestå konverteringen af lyden og nyde fuld HD-lyd (PCM+Dolby TrueHD) gennem din receiver. Det eneste HD-lyd format du vil gå glip af er DTS-HD MA, men da du på disse udgivelser får et 1.5Mbit DTS lydspor er det nok til at leve med :-)
Pio 5090H

Mac mini/eyetv/pyetv/eyetv for iphone

Panasonic DMR-EX87

Sony PS3

Pioneer DVR 540HX-N

Yamaha YSP-800 + YST-FSW100
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu