|
Reparation af Pioneer SC-LX83 ? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
LeBlodia ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 341 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 08-Juli-2016 kl. 09:45 |
Min Pioneer receiver er fra den ene dag til anden stået af. Når jeg tænder den starter den op og slukker så med det samme igen og står så og blinker blåt i iPod/iPhone. Har forsøgt at koble ALT fra, men det hjælper ikke.
Jeg kan med lidt søgen på Google se at dette desværre ikke er en ukendt fejl og det er åbenbart nogle modstande eller lignende som skal skiftes. Er der nogen som har erfaring med, hvor det er godt at få repareret sit Hi-Fi udstyr, Pioneer henviste mig til InfoCare. Der er også Service Center Gruppen men de har meget blandede anmeldelser på Trust Pilot.
Redigeret af LeBlodia - 08-Juli-2016 kl. 09:46 |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Uha - det er jo ikke nemt. I takt med at folk køber på nettet forsvinder de rigtige forhandlere og reparatører.
Service Center Gruppen kan jeg ikke anbefale pga. egne og andres oplevelser - der er næsten altid sket en eller anden ny skade når man får dimsen retur, og de er dæleme ikke behagelige at tale med - de har som udgangspunkt ikke gjort noget galt, og vil ikke anerkende at de har gjort noget galt. Jeg tror at jeg ville spørge f.eks. KT Radio om de kender til en god reparatør - udover de der "Service Centre". Pøj pøj med det
![]() |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Har haft min tidligere LX71 til rep hos Service Center Gruppen i Pandrup. Det var ikke en succes oplevelse.
Den skulle ha skiftet en enkelt blå diode midt på fronten, og kom tilbage med defekt frontklap, mærker efter skruetrækker under hver af de to drejeknapper, og et hak under on/off knappen. Havde en lang diskussion med dem, da de påstod recieveren var iorden ved afsendelse fra dem. Jeg måtte true med at involvere Pioneer Danmark, da det var en garantisag med dioden. De tog recieveren ind igen men var hånlige. Og da jeg fik den tilbage, var klappen lavet, fronten poleret op, og recieveren pakket ind i adskillige lag pallefolie ![]() |
|
![]() |
|
LeBlodia ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 341 |
OK, tak for info, så prøver jeg lykken hos InfoCare.
|
|
![]() |
|
C. Johansen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-April-2012 Status: Offline Point: 636 |
Jeg har tidligere haft en Pioneer SC-LX83 til en garantireparation hos Service Center Gruppen i Pandrup. Problemet var, at der ikke kunne etableres HDMI-forbindelse fra forstærkeren til en Pioneer skærm. Det vidste Pioneer Danmark ikke, hvad man skulle gøre ved! Man leverede den på alle måder dårligste support, som man overhovedet kan forestille sig. Pioneer Danmark opfordrede så til garantireparationen hos Service Center Gruppen i Pandrup. Det kom der intet ud af. Det var i øvrigt forbavsende, at man ingen steder på forstærkeren kunne konstatere, at den havde været åbnet... Service Center Gruppen i Pandrup er som ovenfor beskrevet meget lidt hjælpsom. Et sted man ikke kommer igen!!! Den eneste løsning på problemet var så at bytte til en ældre Pioneer model LX71. Den havde så en periodisk fejl. Slukkede uden varsel og kunne først tændes ca. ½ time senere. Fejlen kunne ikke findes! Jeg kunne tilsvarende komme med en rædselsbeskrivelse af en Pioneer Blu-Ray afspiller. Min konklusion: Tiden med supergode av-produkter fra Pioneer er slut - helt slut. Det tidligere dygtige personale med Henrik Skindbjerg i spidsen er også væk. I dag sidder der en lille flok tilbage, som er totalt uden relevante kvalifikationer. Som jeg har det nu, vil det være fuldstændig utænkeligt at anskaffe av-udstyr fra Pioneer, ligesom det aldrig vil komme på tale at anvende Service Center Gruppen i Pandrup til noget som helst! |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Henrik Skinbjerg hjælper skam stadig folk - nu blot i et par facebook grupper.
M.v.h. Redigeret af Henrik B. - 08-Juli-2016 kl. 20:00 |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
Han er en fin fyr. Husker ham fra Pioneer bl.a. når jeg testede ting og sager
![]() |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
Henrik er fin, købte det første Pioneer 433 hed det vist, 43 tommer 3 generation
![]() KT har en reperatør de bruger, har firmanavnet et sted hvis det er. |
|
SVP03
|
|
![]() |
|
Giffel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-November-2007 Sted: Haderslev, DK Status: Offline Point: 1219 |
Fik for 1-2 år siden lavet min LX83 ved Service Gruppen i Assens på fyn, den havde samme fejl som din. Det var jeg utroligt tilfreds med og de ringede et par gange til mig for at fortælle hvad de ville lave og hvad det ca. ville koste, det blev endda billigere end først antaget. |
|
LG OLED C1 77" Denon AVR-X2800H Synology DS916+ ATV 4K 3. gen |
|
![]() |
|
Kan du huske hvor meget det ca. blev ?
|
|
![]() |
|
Giffel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-November-2007 Sted: Haderslev, DK Status: Offline Point: 1219 |
Mener det blev omkring 2600,- |
|
LG OLED C1 77" Denon AVR-X2800H Synology DS916+ ATV 4K 3. gen |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |