|
forlænge højtalerkabel ? |
Besvar ![]() |
Side <1 456 |
Forfatter | ||||||
Bruger udmeldt 39 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-Juni-2016 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||
Og hvad skal du så med en aflastningsbøjle ? Hvad vil du med en aflastningsbøjle til højttalerledning ? Skal der så også sidde en aflastningsbøjle bagpå forstærkeren og højttalerne ? Som KlausDM skriver; Brug nu den kronmuffeløsning så er det klaret. EDIT: Skal man absolut være på tværs fordi en højttalerledning skal forlænges kan man jo bruge sådan en her som Bluefox efterlyste ![]() ![]() ![]() Redigeret af Musictome - 25-Juli-2016 kl. 23:47 |
||||||
![]() |
||||||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
|||||
Ha ha. Det er den mest tossede tråd jeg har læst i lang tid.
Hvis jeg selv skulle samle højttalerkabel ville jeg lodde og sætte krympeflex på. Evt lidt isoleringsbånd udenpå. Ellers kronemuffer. Ikke noget med at klemme. Og for en god ordens skyld. Man kan ikke sammenligne de klemme terminaler der sidder på en stikkontakt med en klemmemuffe. Skal en elektriker samle et kabel i en dåse bruges der stadig skruemuffer eller skrueløse muffer. Skrueløse muffer anbefales kun til faste/stive ledere. Og det er højttalerkabel ikke. Klemmemuffer er og bliver noget bras. Jeg kunne godt tænke at høre hvad trådstarter har gjort. Og om det har indflydelse på lyden. Redigeret af Mufti - 26-Juli-2016 kl. 08:32 |
||||||
![]() |
||||||
jokeboy ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 18-Januar-2011 Status: Offline Point: 35 |
|||||
Lige nu er jeg på ferie og vil prøve at samle det med kronmuffer
Skal forlænge kablerne for at have mere arbejdsplads i min hjemmelavede stereobænk ... ellers må jeg købe en kabelstrækker 😉 |
||||||
![]() |
||||||
Flash! ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2016 Status: Offline Point: 444 |
|||||
Det er sikkert også fint, men i relation til det jeg skrev til dig i går, hvad er så impedansen i 3m 4mm2 og hvad er impedansen i 2,99m 4mm2 + 1cm 0,75mm2? Jeg gider ikke lige regne på det, men jeg tør godt garantere dig at forskellen er ubetydelig.
Redigeret af Flash! - 26-Juli-2016 kl. 08:59 |
||||||
![]() |
||||||
Bruger udmeldt 39 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-Juni-2016 Status: Offline Point: 0 |
|||||
Man kan jo evt prøve at sætte sådan en her i serie med +ledningen (eller begge) Den er betydelig tyndere men jeg tror næppe nogle vil kunne høre det ![]() |
||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 456 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |