recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PDC-optagelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPDC-optagelse

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Emne: PDC-optagelse
    Sendt: 16-Januar-2007 kl. 15:19
Jeg ved ikke om emnet tidligere har været berørt, men er der andre der har konstateret forstyrrelser/udfald på optagelse via PDC?
Jeg er bekendt med at TV2s tv-kanaler godt kan være lidt tilfældigt om PDC fungere - ofte får jeg op til fem mere med efter en film er afsluttet.
Tidligere har jeg konstateret at DR har været mere stabile, men nu der der også begyndt at være usikkerhed med PDC på deres tv-kanaler.
Jeg hører gerne fra andre, der også har observeret problemer med PDC.

Redigeret af T-teknik - 16-Januar-2007 kl. 15:20
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2007 kl. 23:22
Hej T-teknik,

Jeg bruger ikke selv PDC, så jeg kan ikke hjælpe med om systemet har været ustabilt på det sidste. De gange jeg har brugt PDC på TV2 har jeg ikke oplevet problemer, men reklameblokkene er kommet med - så det er vist TV2's normale brug af PDC.

Det lyder til at du har rimelig godt styr på brugen af PDC - og du er derfor altid opmærksom på at bruge de lilla PDC tider fra DR/TV2 tekst-tv (ik'?):

Du kan evt også læse TV2's FAQ om PDC - eller skrive og spørge om de har haft problemer med systemet...!?

/Lars
Redaktør, recordere.dk
Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-August-2005
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2007 kl. 23:47
Før laursen får forvirret for mange skal det lige bemærkes at de lilla PDC koder kun vises hvis de er forskellige fra starttid på TV2 og skifter med tekst-tv sidetal for omtale på DR, måske vises de også kun på DR hvis de er forskellige fra starttid men det optager jeg ikke nok fra DR til at kunne huske.
Til top
--
--

Bruger er stoppet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2007 kl. 09:11
Tak for de indlæg der foreløbig er kommet.

Jeg har tidligere fået det svar fra TV2 omkring udsendelse af PDC på deres kanaler, at der ikke er konstateret tekniske problemer fra deres side.

Fra DRs tekniske afdeling har jeg fået et længere svar om mulige signal problemer. Men da jeg får signalet fra en antenneforening, så har jeg endvidere kontaktet dem. Indtil videre har antenneforeningen ikke konstateret problemer. - Men jeg er blevet gjort opmærksom på at sammenkobling af forskellig udstyr, som flere tv, radio og andet, kan en være årsag til manglende forbindelse/udfald af PDC.

- Men hvis det skulle være årsagen, så virker det mærkeligt at jeg ikke har haft længerevarende problemer med PDC før. - Især på bl.a. DR 2.   

Redigeret af T-teknik - 18-Januar-2007 kl. 09:12
Til top
Birkmose Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Juli-2005
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2007 kl. 12:38

Jeg må desværre nok fortælle dig, at PDc er og bliver noget fanden har skabt

Efter at have forsøgt i mange år - både med kabel-tv og parabol, men også både med VHS optagere og HD optagere - har jeg konstateret at det ganske enkelt ikke er stabilt nok!

Det at du får reklameblokken med i slutningen af udsendelsen er naturligt nok. PDC virker på den måde, at der mens udsendelsen varer sendes en kontinuerlig kode som identificerer programmet. Denne kode giver nogle problemer:

1) Koden bliver først skiftet når en udsendelse starter der har en ny kode - derfor får du reklameblokken med til sidst (der er ikke startet et nyt program endnu)

2) Hvis der sker et signaludfald undervejs ville du uden PDC blot optage et par sekunders sne. Med PDC konstaterer din optager at den ikke kan "se" PDC koden mere og stopper !!!!

Det er og bliver noget lort - beklager...

M.V.H Lars Birkmose
Til top
--
--

Bruger er stoppet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2007 kl. 08:32
Jeg har netop fået en præcisering via mail af den antenneforening, jeg modtager signalet fra.

Selvom min installation er i orden, så siger antenneforeningen at jeg skal anvende HF-tætte stik
- f.eks. med skrue terminering til specielle kabler
og/eller færdigstøbte HF-kabler.

Jeg håber der er nogle, der har en viden om det nævnte.

- Hvis det er årsag til manglende PDC, så skal jeg være den første med forkerte kabler.

Jeg har ikke nævneværdige problemer i øvrigt med hverken billed eller lyd - og sørger altid for at købe det rette ved autoriserede forhandlere.

Redigeret af T-teknik - 19-Januar-2007 kl. 09:13
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu