recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - For lidt Scart indgange hjælp! :(
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFor lidt Scart indgange hjælp! :(

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Chicco Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-November-2006
Status: Offline
Point: 74
Direkte link til dette indlæg Emne: For lidt Scart indgange hjælp! :(
    Sendt: 02-Februar-2007 kl. 11:37

Hejsa alle! :)

Jeg er netop blevet den lykkelige ejer af et Philips 9731. :)

Jeg har dog et problem jeg ikke helt ved hvordan jeg skal løse, så derfor håber jeg i kan give mig nogle ideer.

Jeg har flg. externe enheder der skal tilsluttes.:

1 x Force Reciever til C+

1 x Triax reciever til Viasat

1 x H/K DVD 25

Men ak.. Der er "kun" 2 scart indgange i TV'et..

Hvordan kan jeg bedst tilslutte de ovennævnte? Vil jo helst ikke have et dårligt signal på nogen af dem og vil jo helst være fri for at skifte kabel rundt hver gang jeg skal ses DVD/parabol..

Ser frem til at høre fra jer :)

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2007 kl. 11:41
En idé kunne være, at anskaffe en DVD-afspiller med minimum component udgang, og helst HDMI. Scart fra en DVD-afspiller egner sig ikke specielt godt til fladskærme.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10479
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2007 kl. 12:02

Hvis ikke du ønsker at skifte noget af dit udstyr ud må du gå på kompromis og tilslutte en af enhederne med et composite kabel. Der er jo 2 af den slags tilslutninger på dit TV, én på siden og én bagpå. Alternativ brug S-video tilslutningen på siden.

Jeg selv ville nok have valgt én receiver til både Canal Digital og Viasat.

Kommer i tanke om, at du burde kunne loope dit DVD signal gennem en af receiverne. Det kan lade sig gøre med de fleste, bl.a. min gamle Force og min nuværende Arion. 

Flemming

Redigeret af fltk - 02-Februar-2007 kl. 12:05
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Chicco Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-November-2006
Point: 74
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2007 kl. 12:22

Tak for svarene.

Jeg kan lige nævne at min DVD har component, får jeg mere ud af at køre signalet via denne?

Og mht. Reciever, så findes der jo desværre ikke så mange der er godkendte af både Viasat og C+ og de der er koster kassen.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10479
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2007 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af Chicco Chicco skrev:

Tak for svarene.

Jeg kan lige nævne at min DVD har component, får jeg mere ud af at køre signalet via denne?

Og mht. Reciever, så findes der jo desværre ikke så mange der er godkendte af både Viasat og C+ og de der er koster kassen.

Component er den bedste analoge tilslutning, så du skal have fat i sådan et kabel.Wink

Nokia 9802 og 9902 samt Humax 5350 kan alle, med isat Conax cam, bruges til både Viasat og Canal Digital. Jeg vil tro de kan købes for under kr. 500 i Den Blå Avis.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
mjensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2007 kl. 13:37

Hvis du gerne vil køre scart for alle enheder er der også muligheden for et AV-center, f.eks. Joytech AV Control Center 2. Jeg har købt sådan et, det er lidt dyrt - ca. 800 kr. - men jeg er rigtig glad for det. Der kan tilsluttes 5 enheder via scart til et enkelt scart-stik på TV'et og der medfølger fjernbetjening. Det kan f.eks. købes her: http://www.boxgame.net/product.asp?P_ID=139922&strPageHi story=search&strKeywords=scart&numPageStartPosition= 1&strSearchCriteria=exact&PT_ID=all

Normalt er kun det ene scart stik på TV'et med rgb, så fordelen er bl.a. at du kan køre alle enheder med bedste scart-kvalitet. Desuden er det nemt at skifte mellem enhederne, men man får dog en ekstra fjernbetjening til samlingen.

Man kan også købe en manuel scart-boks, men jeg synes hurtigt man bliver træt af at rende frem og tilbage for at skifte.

Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2007 kl. 16:40
Oprindeligt skrevet af mjensen mjensen skrev:

Hvis du gerne vil køre scart for alle enheder er der også muligheden for et AV-center, f.eks. Joytech AV Control Center 2. Jeg har købt sådan et, det er lidt dyrt - ca. 800 kr. - men jeg er rigtig glad for det. Der kan tilsluttes 5 enheder via scart til et enkelt scart-stik på TV'et og der medfølger fjernbetjening. Det kan f.eks. købes her: http://www.boxgame.net/product.asp?P_ID=139922&strPageHi story=search&strKeywords=scart&numPageStartPosition= 1&strSearchCriteria=exact&PT_ID=all

Normalt er kun det ene scart stik på TV'et med rgb, så fordelen er bl.a. at du kan køre alle enheder med bedste scart-kvalitet. Desuden er det nemt at skifte mellem enhederne, men man får dog en ekstra fjernbetjening til samlingen.

Man kan også købe en manuel scart-boks, men jeg synes hurtigt man bliver træt af at rende frem og tilbage for at skifte.

Eller den her:

http://avconnection.dk/?PNo=TL-AV50R&PVer=0&ML1=1&am p;ML2=1&ML3=60&ML4=552

Har selv en, super kvalitet RGB på alle stik og fuldautomatisk omskiftning.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu