recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Component - HDMI - VSX-1016V-S
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketComponent - HDMI - VSX-1016V-S

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Carll Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Maj-2006
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Emne: Component - HDMI - VSX-1016V-S
    Sendt: 11-November-2006 kl. 18:10

Hej alle

Jeg sidder netop og prøver på at få mit nye anlæg sat til.

Det drejer sig om Pioneer VSX-1016V-S / PDP507XD og DVR-540HS

TV samt reciever har HDMI, men det har DVD'en ikke.

Nuværende tilslutning.

Component kabel fra DVD til reciever, HDMI fra reciever til TV.

Problemet er at jeg intet billede får op på TV'et. Jeg syntes at jeg har prøvet alle muligheder på forstærkeren, samt gjort HDMI indgangen aktivt på TV'et.

Hjælp mig, min stue flyder med ledninger. !!!

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2006 kl. 19:45

Component fra DVR-540 til TV, så får du billede. Du kan også bruge SCART med RGB.

Jeg ved ikke om din receiver kan konvertere et component signal til HDMI, men selv hvis den kan, vinder du næppe noget ved at gøre det. SCART eller component direkte til TV er nemmere, og kan meget vel være bedre.

Lyd: digitalt lydkabel fra DVR-540 til receiver (jeg kan ikke huske om det er coax ellet toslink, eller evt. begge dele).

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Carll Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2006 kl. 20:06
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Component fra DVR-540 til TV, så får du billede. Du kan også bruge SCART med RGB.

Jeg ved ikke om din receiver kan konvertere et component signal til HDMI, men selv hvis den kan, vinder du næppe noget ved at gøre det. SCART eller component direkte til TV er nemmere, og kan meget vel være bedre.

Lyd: digitalt lydkabel fra DVR-540 til receiver (jeg kan ikke huske om det er coax ellet toslink, eller evt. begge dele).

Tak for svaret Jesper.

Problemet er bare at der er 10m over til TV'et fra resten. Skulle gerne både have sat VHS(pga konen) og DVD'en sat til via recieveren. Ellers skal der jo trækkes både 10meter component og 10m scart. 1 HDMI kabel er da noget smartere (og allerede købt)

Altså må spørsmålet være: Kan 1 vsx1016vs konvertere komponent til HDMI ?. Jeg har efterhånden læst brugsanvisningen 10gange, og jeg kan stadig ikke svare på spørsmålet. Måske der er en venlig sjæl der vil læse med ?

http://www.service.pioneer-eur.com/peeservice/RegistrInstrMa n.nsf/(CountDownloadinInstructionManuals3)?openagent&ID= 80E6E1502D898A5DC12571AF0034F3DB&Attachment=MAN-VSX1016V -SDNF.pdf

Redigeret af Carll - 11-November-2006 kl. 20:08
Til top
nubus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-September-2006
Sted: Denmark
Point: 133
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2006 kl. 22:25
Det ser ikke ud til at den konverterer til HDMI. For eksempel kan 1016 ikke vise oplysninger (OSD) via HDMI. Den kan heller ikke tage lyden fra en HDMI-kilde og gøre noget ved den - andet end at sende den videre.

Dvs. det HDMI der ligger i 1016'eren er at man kan have to HDMI-kilder ind - og 1016'eren kan skifte mellem hvilken af dem der skal sendes videre.

Pioneers brochure siger på side 76 at 1016 har HDMI omskiftning, hvilket er ganske præcist forklaret. Så du skal ikke tænke HDMI - medmindre du har HDMI hele vejen.
Tivoli One
Til top
Thyge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-November-2006
Point: 162
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2007 kl. 11:51

Oprindeligt skrevet af nubus nubus skrev:

Det ser ikke ud til at den konverterer til HDMI. For eksempel kan 1016 ikke vise oplysninger (OSD) via HDMI. Den kan heller ikke tage lyden fra en HDMI-kilde og gøre noget ved den - andet end at sende den videre.

Dvs. det HDMI der ligger i 1016'eren er at man kan have to HDMI-kilder ind - og 1016'eren kan skifte mellem hvilken af dem der skal sendes videre.

Pioneers brochure siger på side 76 at 1016 har HDMI omskiftning, hvilket er ganske præcist forklaret. Så du skal ikke tænke HDMI - medmindre du har HDMI hele vejen.

Er der et bedre bud end 1016'eren? Jeg skal bruge ny receiver, og skal have koblet en Sony HX820 HD-optager (med HDMI) samt en PS2'er ind over, og kørt op til min projektor via HDMI.

I dag kører HX820 og PS2 direkte til projektor via HDMI og component. Lyden fra begge kører så ned i min gamle Arcam AV50 surround forstærker, men den er efterhånden håbløst forældet.

Til top
Ivanovich Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Februar-2007
Point: 103
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2007 kl. 12:42
Du skal kigge efter forstærkere med bare hdmi og ikke hdmi switching. Du skal se efter om den kan tage lyden fra HDMI kilder og ikke bare smide det videre. Indtil videre er der ikke så mange der kan det, men tror de fleste der kommer på markedet i år vil have det. 
Til top
høghen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-September-2006
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2007 kl. 16:09
Er der nogen der ved om 2016 kan konvertere signalerne eller er det som på 1016
Til top

Besvar Besvar