recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IMAX i Århus?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

IMAX i Århus?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2015 kl. 11:37
Har lagt mærke til at man på IMAX forestillinger ikke kan reservere sine billetter.
Man er tvunget til at købe dem på forhånd, medmindre man vil risikere en dårlig plads. Ouch

Har nu været inde og se Avengers i IMAX Cinemaxx på fisketorvet.

Billedet er fint, men ikke specielt meget bedre end det de havde i forvejen.
Jeg lagde dog mærke til at man ikke kunne lægge hovedet på skrå uden at 3D effekten går i stykker pga. polariseringen af brillerne. Det menes jeg ikke at have lagt mærke til før hos Cinemaxx.

Lyden har til gengæld fået et stort løft, der er virkeligt kommet en god bund i bassen.

Men jeg kommer nok aldrig til at se en IMAX forestilling nogensinde mere igen. Ouch

Min værste frygt blev desværre bekræftet. Jeg havde nævnt det for min kone at hun nok skulle medbringe ørepropper, da hun ikke kan tåle høj lyd. Jeg havde også selv ørepropper med, men forventede ikke at skulle bruge dem.

Lyden er skruet så højt op at 2 stk. IMAX forestillinger om måneden igennem et år vil give målbare permanente høreskader på størstedelen af befolkningen.

Lydniveaet i salen ligger i området som også måles ved koncerter og raves.
Jeg kan slet ikke forstå at myndighederne ikke har grebet ind, eller at der ikke advares om at værnemidler er påkrævet.

Nu tænker i sikkert at jeg bare er en gammel nar som ikke kan tåle høj musik og bare skal brokke sig. Det største problem som jeg oplever er faktisk dialogen, som er så høj at det gør ondt i ørene.
Jeg mener ikke at det overhovedet vil være noget problem for dynamikken at spille ved at lavere niveau. Jeg har altid brugt høreværn og ikke spillet højt med høretelefoner, så min hørelse er normal.

Det var faktisk så slemt at jeg overvejer at gå videre med det til myndighederne. Der eksisterer rent faktisk EU grænseværdier for den slags.

Redigeret af Cyberguyen - 28-April-2015 kl. 22:01
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu