recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Itunes købe film, låst?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Itunes købe film, låst?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2015 kl. 19:33
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

Sådan er filmbranchen ikke skruet sammen.

Åbenhed, inden køb, kan man vel forvente?

Ellers er det en skjult dagsorden med de "såkaldte" køb!
Jeg skal nok afholde mig i fremtiden fra at "købe" iTunes' såkaldte køb!

Spændende er det, hvordan de vil klare sig i fremtiden, nu hvor Nordisk Film har planer om at begynde filmkøb af gamle danske film på iTunes - de vil sikkert også blive "låst"!?    

Filmselskaberne kræver DRM, så det er alle steder.

Så kald dog det for regulær leje.

Jeg mener, at det er respektløst overfor kunderne, at bilde dem ind, at det er et køb de får!

Samtidig, så til alle dem, der forudser en snarlig død for film på skiver, DVD og Blu-ray, de skulle måske lige tage en overvejelse igen?
For de får ikke et reelt alternativ - KUN leje - og glem så betegnelsen "køb"! 
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6682
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2015 kl. 20:15
Det er ikke helt forkert at kalde køb af film i iTunes for "uendelig leje". Man KAN downloade købet, men det er stadig kopibeskyttet. 

I starten var musikken også kopibeskyttet i iTunes, men for flere år siden fjernede Apple kopibeskyttelsen, så musik man har købt nu kan spilles overalt. Måske sker det samme med film en dag, men det er sikkert op til filmselskaberne.

Venlig hilsen
KB
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2015 kl. 20:50

Sådan er filmbranchen ikke skruet sammen.

Åbenhed, inden køb, kan man vel forvente?

Ellers er det en skjult dagsorden med de "såkaldte" køb!
Jeg skal nok afholde mig i fremtiden fra at "købe" iTunes' såkaldte køb!

Spændende er det, hvordan de vil klare sig i fremtiden, nu hvor Nordisk Film har planer om at begynde filmkøb af gamle danske film på iTunes - de vil sikkert også blive "låst"!?    

Filmselskaberne kræver DRM, så det er alle steder.

Så kald dog det for regulær leje.

Jeg mener, at det er respektløst overfor kunderne, at bilde dem ind, at det er et køb de får!

Samtidig, så til alle dem, der forudser en snarlig død for film på skiver, DVD og Blu-ray, de skulle måske lige tage en overvejelse igen?
For de får ikke et reelt alternativ - KUN leje - og glem så betegnelsen "køb"! 

Blu-ray er også fyldt med DRM, og teknisk kan de forhindre dig i at se en købt film.

Men jeg vil ikke kalde det leje, for du kalder det leje, fordi du ikke kan afspille den overalt, men det har jo intet med leje kontra køb at gøre.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2015 kl. 10:14
Beløbet er alligevel ikke hævet på min netbankkonto - under alle omstændigheder findes filmkøbet ikke mere på min netbankkonto.

Men den nævnte film findes stadig i kontooversigten hos Apple - og jeg har den stadig på min computer. Men iTunes normale hentningsmuligheder er dog ophørt. 

Selvom jeg har reporteret fejl, så ved jeg ikke lige, hvad Apple har gang i? 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2015 kl. 11:14
De har vel fritstillet dig og ophævet købet. Den film du har kan så nok ikke afspilles.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2015 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

De har vel fritstillet dig og ophævet købet. Den film du har kan så nok ikke afspilles.

Fritstillet?

- Det går jeg ud fra, da rapportering er indgivet?

Pudsigt, så kan filmen stadig afspilles. Confused
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 3353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2015 kl. 11:46
Jeg og min frue køber en del film på iTunes store, de kan da fint downloades på alle enheder og afspilles individuelt, vi benytter hver eget Apple id og har familie deling på, så vi hver i sær kan hinandens køb samt at børnene også kan downloade filmene, det spiller til ug. PÅ de fleste tegnefilm er der også dansk/ engelsk tale og evt. tekster. Via apple tv eller Mac er der også DD 5.1 lyd. En downloadet film fra iTunes kan f.eks ikke afspilles i vlc player "Mac" men derimod i quicktime player. Man kan i øvrigt godt fjerne drm beskyttelsen, men jeg har nu ikke noget problem med drm da alt spiller max.
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2015 kl. 12:27
Selvom Google har en højere pris ved visse klassiske film, så kan det være at Google er et bedre bud?

Under alle omstændigheder, så er der brug for tekniske forbedringer, før jeg overgiver mig helt til købsdownload!

Blu-ray er det bedste!
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2015 kl. 16:49
Så har jeg lige modtaget en e-mail fra Apple. De har alligevel hævet beløbet! På trods af, at deres normale gendownload er ophørt og jeg via min konto derinde for flere dage siden, rapporterede problem med filmen! 
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2015 kl. 13:12
Lidt mærkeligt at apple iTunes har en danskskrevet reklamationsside, hvor man også kan skrive reklamationen på dansk, men de er kun i stand til at sagsbehandle på engelsk! 

Lidt overflødigt med sprogforvirring!
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2015 kl. 13:50
Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:

Sig mig engang. Når nu der er DRM på de film i køber på Itunes, kan de så kun spilles på en mac eller PC med Itunes, eller hvordan afspiller man dem. AppleTV?

De dukker selvfølgelig automatisk op på listen over film du har købt.
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu