|
De sidste filmsamlere |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12342 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Det hedder Dansk Filmskat.
|
||||
![]() |
||||
Bruger udmeldt 30 ![]() -- ![]() Oprettet: 17-Juli-2013 Status: Offline Point: 1328 |
|||
Ja det er jo vigtigt med den korrekte webside, for at fremme forståelsen og inddeling af dem der er for og imod filmsamlere og filmseere.
|
||||
![]() |
||||
Tarkin ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 08-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 939 |
|||
Vægten bliver tilsyneladende ikke lagt på streaming, i hvert fald her fra starten af. Det er fx kun de 2 første Olsen Banden film der kan streames, skønt de alle kan købes på blu-ray i fin restaureret kvalitet. Go figure
![]() |
||||
![]() |
||||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7129 |
|||
Ja de køber billigste 55'' i Elgiganten og er tilfreds med det store billede. De fleste ved ikke hvordan et korrekt billede skal se ud. og er sikkert ligeglad, Hvordan ved de om det er dårlig kvalitet ?
|
||||
![]() |
||||
Bruger udmeldt 30 ![]() -- ![]() Oprettet: 17-Juli-2013 Status: Offline Point: 1328 |
|||
Nordisk Film ville netop skyde sig selv i foden, hvis de gik imod de fine Blu-ray udgaver, måske også tage livet af udviklingen af flere gamle danske film på Blu-ray, hvis de lagde alle Olsen Banden filmene på Dansk Filmskat. Men jeg forstår dit personlige ønske - problemet er, at de for film de benævner som HD, der er det ikke altid HD.
|
||||
![]() |
||||
|||
Hvis de filmisk har noget at sammenligne med. Hvis man har set eller har filmen i flere udgaver, så er det vel ikke den store magi, at se hvad der ser korrekt ud? Jeg mener, du sætter vel heller ikke en gammel VHS optagelse op på en storskærm som en 55"?
|
||||
![]() |
||||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12342 |
|||
Ahva'?
|
||||
![]() |
||||
Tarkin ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 08-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 939 |
|||
Nu har jeg selv alle Olsen Banden filmene på blu-ray, så jeg kan hvad de film angår være ligeglad, men det virker da helt hul i hovedet ikke at tilbyde alt det de ligger inde med i restaureret HD på deres nye streamingsite, i hvert fald af ældre film som har været vist et utal af gange i dansk tv og som har været udgivet på VHS, DVD og BD. De skyder sig netop selv i foden, hvis de begrænser indholdet, så folk alligevel må ud og købe de gamle film på BD, når de er blevet restaureret. Folk der tegner abonnement forventer vel at alle de gamle film bliver tilgængelige lige så snart de er blevet restaureret... Men jeg tror nu ikke det er Nordisk Films hensigt at udskyde tilgængeligheden. Lur mig om ikke Olsen Banden filmene bliver lagt op hen ad vejen her i 2015 - så kan de jo bedre bryste sig af at der løbende udkommer nye titler... |
||||
![]() |
||||
|||
Hvis de så er restaureret i HD og ikke syner af gamle DVD-mastere, som jeg i visse tilfælde har set på Dansk Filmskat, så er det en anden sag. Bare se på visse intro og outro, til visse film! Og så burde de skilte mere med, de film som kun er i SD! Når så det er sagt, så forstår jeg ikke, at Nordisk Film også vil tilbyde noget til den ægte filmfan - dem der stadig køber sine film, ved at udgive noget mere i HD på Blu-ray, så Olsen Banden filmene skal stå alene! Redigeret af tonice25 - 03-Marts-2015 kl. 11:39 |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |