recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Printe større kortudsnit fra Google Maps?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Printe større kortudsnit fra Google Maps?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Lasse5068 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-August-2013
Sted: Næstved
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse5068 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2014 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Prøver det. Men jeg forstår ikke dette punkt: "4. On the top right hand side of the map you would find a link called…..’Link’. Click on it. In the little pop-up that appears, click on ‘Customize and preview embedded map’." Jeg kan ikke se noget "link called link".
???
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Point: 7912
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2014 kl. 14:49
Ok - nu kan jeg finde ud af at gøre det, men jeg synes ikke det fungerer som forventet. Jeg synes ikke at alle detaljerne kommer med på billedfilen og jeg synes også at den kun tager et kortudsnit som er samme bredde som det man ser på skærmen.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Lasse5068 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-August-2013
Sted: Næstved
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse5068 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2014 kl. 14:50

Ok - nu kan jeg finde ud af at gøre det, men jeg synes ikke det fungerer som forventet. Jeg synes ikke at alle detaljerne kommer med på billedfilen og jeg synes også at den kun tager et kortudsnit som er samme bredde som det man ser på skærmen.
Hvor mange pixels har du lavet indlejringskoden i?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2014 kl. 15:56
Har prøvet med både 4000x5657 og med 5000x7071 - bare for at prøve noget. Forholdet mellem side/længde er det sammen som A4 eller A3 papir. Desuden kan jeg ikke rigtigt finde ud af hvordan den centrerer kort udsnittet.

Thorvald.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2014 kl. 16:07

Husk at vælge Complete Page/Frame under Save.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2014 kl. 16:10

Desuden kan jeg ikke rigtigt finde ud af hvordan den centrerer kort udsnittet.

Centrum er centrum af kortet som du har på skærmen inden du laver dit link.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2014 kl. 16:16
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Husk at vælge Complete Page/Frame under Save.

Det gør jeg også og det ser også ud til at den tager et større kortudsnit end skærmen er høj, men ikke i bredden synes jeg.

Redigeret af Thorvald - 21-Maj-2014 kl. 16:17

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2014 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Desuden kan jeg ikke rigtigt finde ud af hvordan den centrerer kort udsnittet.

Centrum er centrum af kortet som du har på skærmen inden du laver dit link.

Ok, det anede mig - så det må jeg lige justere mig ind på.

Thorvald.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2014 kl. 16:18
Jeg får en billedfil på 6008 px i bredden, hvis jeg vælger et kortudsnit på 6000 px.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu