recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Android på pc, erfaringer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Android på pc, erfaringer?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Android på pc, erfaringer?
    Sendt: 01-Juni-2014 kl. 22:27
Er der nogen der har kastet sig ud i sådan et projekt, og eventuelt kender en fantastisk version?
Alternativt kan komme med erfaring går om brugen
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4719
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2014 kl. 06:27

Hej.

Som jeg har forstået det, er det producenternes opgave at tilpasse Android til de forskellige produkter de fremstiller.

Android er Googles Styresystem til Tabletter og Mobiler mens Google hidtil har lavet Chrome OS til Bærbare og TV bokse.

Men jeg læste i går om HP's nye 14" bærbare som kører Android:

Jeg tænker på, hvad årsagen er til at du spørger. Om du har et behov som måske kan afhjælpes med en Tablet med et fysisk tastatur og mus?

Jeg har selv et såkaldt OTG USB kabel hvor jeg har prøvet at koble et normalt fuld størelse PC USB Tastatur til min Nexus 7 ( 2012 ) der kører KitKat, det virker udmærket. Jeg har også prøvet at skifte Tastaturet ud med en USB Mus, det virker også udmærket selvom man i Android kun bruger den venstre tast. Mit OTG USB kabel har kun en USB port, så jeg har kun kunne prøve med enten et Tastatur eller en Mus, men der findes OTG kabler bygget sammen med en hub således at man både kan have et fuld størelse fysisk Tastatur og mus, endda mens man lader:

Men det er ikke så praktisk på farten, så jeg har bestilt et cover med et magnetisk Bluetooth Tastatur, som er nemt at klikke på eller fjerne. Man skal dog være opmærksom på at tasterne ikke er lige som tasterne på et PC tastatur, men mere som taster, som på en regnemaskine. Tastaturet er opladeligt og hvis man tænder for det, så taster man på Bluetooth Tastaturet i stedet for på det Virtuelle tastatur på skærmen. Og når man slukker for Bluetooth Tastaturet, så får man Tablettens virtuelle tastatur tilbage. 

Her er en YouTube af det tastatur min kammerat har og som jeg havde lånt og prøvet med. Tasterne er anderledes og i Android KitKat kan man sætte det op til Dansk layout selvom der så ikke står Æ,Ø og Å på tasterne. Det virker også udmærket.

Hvis man skulle ønske det, laver både Microsoft og Logitech gode fuld størelse Bluetooth Tastaturer.

Hilsen Carsten. 

Redigeret af csell - 02-Juni-2014 kl. 06:31
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2014 kl. 09:30
Mange tak for svar Carsten,

Havde ikke lige tænkt over at android altid skal kodes til maskinensammensætningen, havde håbet at der fandtes en ren x86 udgave der virkede universelt.

Mest skulle det bruges som sjov, men i enkelte situationer mangler jeg en android enhed der er større end min telefon, og ville gerne slippe for at købe en ekstra tablet.

Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2009
Point: 1026
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2014 kl. 09:50

http://liliputing.com/2014/02/android-x86-4-4-release-candidate-run-kitkat-pc.html
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2014 kl. 19:49
Der er såmænd android x86 projektet som forsøger at gøre det en smule universelt, men det er ved at være lang tid siden jeg har pillet med det. Det kan findes her http://www.android-x86.org/
Sidst jeg kiggede var det egentlig ganske ok, men kørte det gennem en virtuel maskine, men det er desværre ret "indskrænket" hardware understøttelse.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4719
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2014 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

i enkelte situationer mangler jeg en android enhed der er større end min telefon

Hej.

Jeg ved ikke om du kunne klare dig en en ekstern skærm?
Men har du undersøgt om det er muligt at tilslutte f.eks. et HDMI kabel eller lign. til din telefon?

Carsten

Redigeret af csell - 03-Juni-2014 kl. 20:26
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2014 kl. 22:46
Tak dor links. Kaster mig ud i det efter eksamnerne.

I nogle tilfælde kunne telefonen nok klare det med en ekstra skræm. Har ikke lige sat mig ind i, om telefonen understøtter denne mulighed. Men er nemmest hvis den bærbare kan klare det. Men tak for tanken
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu