|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() Sendt: 02-November-2009 kl. 07:16 |
Modtager DR HD via Yousee kabel og signal styrken er væsentlig lavere end den er for de andre kanaler. Jeg har en splitter på der fordeler signalet mellem mit almindelige TV setup og min pc med FireDTV, jeg har 100% signal styrke på alle andre kanaler, men på DR HD og Canal Plus HD kun 24% og intet billede. Jeg købte derfor igår en bedre splitter med indbygget forstærker, efter denne kom på kunne jeg med FireDTV modtage DR HD med signal styrke 75% og en smule udfald indimellem, men min Samsung HD modtager rapporterede stadig intet signal (signal styrken var stadig for lav) Alle andre kanaler har signal styrke 100% uanset hvordan jeg splitter signalet. Iøvrigt bemærkede jeg til min store skuffelse at lyden der modtages ihvertfald fra Yousee kabel kun er 2 kanals stereo mpeg lyd Øv yousee |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
Plex ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 614 |
![]() |
DR HD, C+F HD og C+SpHD ligger i samme QAM - samme frekvens. Hvis din installation ikke er 100% hf-tæt, ligger problemet sikkert her... Hvad er det helt precis for en type splitter/forstærker ting du har? Har du prøvet at tilsluttet at kabel, direkte fra dit stik til din modtager? |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Hej Plex - tak for svar Den er jeg med på og det var også min tanke, men hvis det var problemer med HF-tæthed så ville der vel være andre af de 325 kanaler min FireDTV fanger der også havde problemer, udover lige de 3 der ligger i denne QAM - og jeg har som sagt 100% signalstyrke på alt andet, både med og uden split. Jeg splittede før med en almindelig HF-tæt T-splitter ved vægstikket, og benytter HF-tætte antennekabler alle vegne. Det har aldrig givet problemer med signalstyrken for nogen andre kanaler. Hverken andre SD eller HD kanaler. Jeg kan endda sætte en ekstra T-splitter på og trække signalet op på første sal til sønnens værelse og her er der stadig 100% signalstyrke på alle andre kanaler. Så lidt ØV at lige DR HD har problemer. Jeg kan godt få signal hvis jeg kører helt uden splitning - men det er stadig kun omkring 70-75% på DR HD og C+F HD (målt i DVB viewer) - dvs der kommer billede, men der kommer også jævnligt pixelering. Nåmen jeg må vel prøve at købe en anden forstærker/splitter der er bedre. Den forstærker jeg prøvede at erstatte min T-splitter med er noget i denne stil http://www.keas.dk/store/comersus_viewItem.asp?idproduct=759 altså ikke noget high-end udstyr - men det var også mest som forsøg. Redigeret af spawn - 02-November-2009 kl. 17:48 |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
bomndk ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Status: Offline Point: 422 |
![]() |
Hej spawn
Undskyld jeg starter en gammel tråd op igen men da jeg nu har fået anskaffet en tv-tuner til computeren og da jeg også har YouSee vil jeg lige høre om du har fået løst dit problem med en TV-splitter og hvad du i så tilfælde har købt/gjort? |
|
Mvh
Bo |
|
![]() |
|
Bjarke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 923 |
![]() |
Har du også problemer med DR K, ramasjan osv? |
|
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |