|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Mads Jensen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 6 |
![]() Sendt: 23-Februar-2010 kl. 08:52 |
Hej alle sammen
Jeg har lige fået et nyt LG 42SL8000. Mit problem er, at jeg ikke kan finde nogle digitale kanaler. Jeg har ringet til Yousee, for at sikre mig at jeg kan modtage dem, og de siger jeg kan. Jeg har læst at jeg skulle indstille tv'et til Sverige, for så skulle det virke. Jeg har desuden fået oplyst mit netværks-id af YouSee, og det har jeg også tastet ind. Ingen af disse ting virker. Nogle der kan hjælpe mig her?????
|
|
![]() |
|
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
![]() |
Tillykke med det nye tv. Det skal nok komme til at virke, men det er ikke godt at vide hvad der er galt eller evt. gøres galt. Efter det oplyste er det et tv med kabel-tv-tuner (DVB-C MPEG4). Du bliver nok nødt til at give flere oplysninger.
Er antennekablet fra vægstik til tv ok? Finder tv'et de analoge kanaler? Er du med i en antenneforening - og i så fald hvilken? Finder du overhovedet ingen DVB-C kanaler, eller er de krypterede dem du finder? Hvilket netværksnummer har du brugt? Redigeret af Vilhelm - 23-Februar-2010 kl. 16:47 |
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|
![]() |
|
Mads Jensen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 6 |
![]() |
Jeg finder alle de analoge, og der kommer slet ingen DVB-C kanaler. Jeg er ikke med i antenneforening, og har brigt netværksid 151....
Er det nok oplysninger... Tv skulle være dansk model.... Det sagde de da på Dansk IT Lager hvor jeg købte det.
|
|
![]() |
|
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
![]() |
Godt! Jeg har kigget på side 18 i den svensksprogede vejledning i automatisk søgning efter digitale kabel-tv-kanaler. Det kan være at det ikke er nok at indtaste netværksnummer. Du skal sørge for at have følgende indstillinger ved den automatiske kanalsøgning (ifølge YouSee):
Redigeret af Vilhelm - 23-Februar-2010 kl. 20:18 |
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|
![]() |
|
![]() |
Så virkede det sgu. Den fandt 27 stk på ingen tid.... Mange tak for hjælpen
|
|
![]() |
|
![]() |
Det var jo godt. Men der er flere der læser med her i dette forum og er interesseret i at lære (også den som hjælper), så fortæl venligst hvad det var der lige virkede. |
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|
![]() |
|
skovskov ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 24-Februar-2010 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2 |
![]() |
Hej med jer,
Jeg har samme problem og kan også kun finde de analoge signaler... Har også fundet netværks ID mv. men kan ikke hvor jeg skal indtaste værdierne på på fjernsynet, kan I evt. lige sige hvor jeg skal gå ind og taste værdierne ind, og skal jeg så bare lave en auto. søgning bagefter??
Mange tak for hjælpen!!
|
|
![]() |
|
skovskov ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 24-Februar-2010 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2 |
![]() |
PS: Jeg har også LG 42SL8000....
|
|
![]() |
|
![]() |
Som land kan du vælge Sverige (se vejledning s. 15). Følg derefter vejledningen side 18 om automatisk kabel-tv-søgning hvorunder du skal indtaste dit netværksnummer m.m. (se indlæg ovenfor). |
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|
![]() |
|
TommyF ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-December-2003 Sted: Brøndby Status: Offline Point: 625 |
![]() |
Kæmpede lidt med det også, har kun Mpg2 TV så jeg er vant til YS boksen,men damens nye lille 26" LG skulle lige testes her før jeg tager det med over til hinde.
Fandt endeligt ud af af 1 sæt netværks ID 2 Scan menuen-under D TV,,,sæt frekvens+symbol Så fandt den omgående 200+ digitale og 50 analoge, ca tal Prøvede først Sverige+netværk, det virker kun til de analoge.... |
|
![]() |
|
![]() |
Hvilket land brugte du? Jeg kan se at der er mulighed for som land at vælge: -- Du finder både analoge og digitale kanaler. Kan man ved din metode slippe for at finde de digitale kanaler? |
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|
![]() |
|
TommyF ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-December-2003 Sted: Brøndby Status: Offline Point: 625 |
![]() |
Sverige......
Kan ikke huske hvad, men i første forsøg havde jeg ikke indtastet frekvensen på digital søgningen og da fandt den alle de analoge... |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |