recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Terratec H5 + Boxee + ASUS Eee Box EB1501
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTerratec H5 + Boxee + ASUS Eee Box EB1501

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
LarsJ3 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-Februar-2010
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: Terratec H5 + Boxee + ASUS Eee Box EB1501
    Sendt: 23-Februar-2010 kl. 13:37
Hej folkens!

Jeg overvejer at investere i en ASUS Eee Box EB1501 eller en ASRock ION 330HT-BD.

Dertil havde jeg tænkt på at installere Boxee og bruge den som mediecenter.

Mit 1. spørgsmål er så hvilken boks i ville vælge og hvorfor? Jeg ved godt at hovedforskellen er Bluray drevet, men det kommer ikke til at spille den store rolle, så det kan vi godt udelade.

Mit 2. spørgsmål er om jeg kan bruge Terratec H5 usb til at se/optage YouSee kabeltv igennem Boxee (www.boxee.tv) på en af de computere med Windows 7?

Mange tak for jeres hjælp!

/LarsJ3
Til top
beamer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Oktober-2008
Sted: Denmark
Point: 242
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2010 kl. 12:48
Det bliver interessant, om det kan virke. Jeg tænker her på, om det kan optage og afspille uden hakkerier. Mediacenter i Win7 understøtter ikke DVB-C. Jeg bruger en 2,5 GHz dualcore AMD med ATI 4350 grafikkort og 4 Gb ram, 750 Gb sata2 harddisk sammen med H5 usb. DVBViewer (30$) var essentielt for mig, da den har en god wizard, der næsten automatisk kører Yousee Denmark cable op med kanaler. Jeg mislykkedes i første omgang (hakkeri og lås efter 30 sekunders optagelse) med en IDE harddisk og win7 32 bits IDE-drivere. Jeg skiftede så til 64 bits Win7 og en sata2 harddisk. Det hjalp. Jeg er usikker på, om en Eee overhovedet er kraftig nok. Jeg har en bærbar Eee 1000H med XP. I første omgang opgav jeg med H5 og den. Så jeg ville google det kraftigt internationalt før indkøb.Som sagt bruger jeg bare 64 bits win7 drivere fra Terratec og DVBviewer. Mediacenter som sådan er jeg ligeglad med. Kender ikke Boxee. Hardware i H5 er ikke af den type, der er understøttet i standard linuxkernels (ubuntu), men der er en finne, der skriver noget om installation i ubuntu.

Redigeret af beamer - 24-Februar-2010 kl. 15:29
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 1269
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2010 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af LarsJ3 LarsJ3 skrev:

Hej folkens!

Jeg overvejer at investere i en ASUS Eee Box EB1501 eller en ASRock ION 330HT-BD.

Dertil havde jeg tænkt på at installere Boxee og bruge den som mediecenter.

Mit 1. spørgsmål er så hvilken boks i ville vælge og hvorfor? Jeg ved godt at hovedforskellen er Bluray drevet, men det kommer ikke til at spille den store rolle, så det kan vi godt udelade.

Mit 2. spørgsmål er om jeg kan bruge Terratec H5 usb til at se/optage YouSee kabeltv igennem Boxee (www.boxee.tv) på en af de computere med Windows 7?

Mange tak for jeres hjælp!

/LarsJ3

Øøh nej, det vil ikke virke da Boxee ikke kan bruges til at se/optage TV med Confused

Boxee er baseret på XBMC som måske kommer med understøttelse af TV-backends i løbet af året.

Alternativt kan du bruge MediaPortal som er et "rigtigt" mediecenter med TV-understøttelse.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu