|
Ny Generation af Grafikkort. |
Besvar ![]() |
Side <1 323334 |
Forfatter | |
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Online Point: 4719 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Næste Generation Grafikkort fra både Intel, AMD og Nvidia. Intel Graphics Card Arc B580 Launch Dato 13. december 2024 Kom tilbage om cirka ti dage for at se vores fulde anmeldelse. AMD's CES 2025 Keynote afholdes mandag den 6. januar 2025, kl. 11.00 PT. Forvent RDNA 4 GPU'er, Strix Halo/Krackan Point APU'er og meget mere. Og Citat: 'Nvidia RTX 50-serien ser ud til at være på vej til en lancering i slutningen af 2024 eller begyndelsen af 2025 - sandsynligvis på CES 2025.' Hilsen Carsten. |
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Online Point: 4719 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej. Intel Arc B580 review: Den nye $249 GPU er kommet. Battlemage tilbyder betydelige forbedringer i forhold til de tilligere Alchemist. Konkurrent fra AMD til januar. Hilsen Carsten.
|
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Online Point: 4719 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej. NVIDIA's CEO Jensen Huang vil levere sin CES 2025 keynote den Jan. 6 at 6:30 p.m. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 20-December-2024 kl. 16:39 |
|
![]() |
|
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2007 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det glæder jeg mig personligt til, primært for at blive klogere på hvor godt 5090 bliver, men også for at finde ud af hvad de leakede informationer angående af Nvidia barsler med en udvidelse af deres DLSS teknologi og mere til, herunder neural rendering, på de opkommende GPUer - Hvad det betyder i praksis må tiden vise, formentlig er vi klogere efter præsentationen på CES. Et af de bedre og mere realistiske bud jeg har hørt på nuværende tidspunkt er det det f.eks. kunne udnyttes til at muliggøre hurtigere og mere støjsvag ray- & path tracing, i forlængelse af DLSS 3.5's eksisterende Ray Reconstruction teknologi, men om det er mere i det bliver spændende at følge.
Inno3D teases "Neural Rendering" and "Advanced DLSS" for GeForce RTX 50 GPUs at CES 2025 - VideoCardz.com 'Neural Rendering' could be the new AI-powered sorcery in Nvidia's next-gen RTX 50-series GPUs Redigeret af TBC1 - 22-December-2024 kl. 02:34 |
|
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019 Sovevær.:77" S92C,HTP-075,ATV4K |
|
![]() |
|
ASKF ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2015 Sted: Ålborg, DK Status: Offline Point: 286 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi vil sikkert kunne få slået fast om det er korrekt at alle de billigere modeller vil komme med alt for lidt VRAM. Den mest benyttede GPU er jo xx60 versionen og den vil angiveligt kun komme med 8 GB GDDR7 VRAM. Allerede da 4060 blev lanceret med 8 GB VRAM blev der talt om at det var for lidt og man skulle købe kort med mindst 12 GB VRAM for at være forberedt på kommende AAA titler, men det ser ud til at NVIDIA ikke er enige og igen vil spise massemarkedet af med kort der underperformer i forhold til hvad de kan og på ingenvis er fremtidssikrede.
|
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Online Point: 4719 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej.
Det er tid for CES 2025 og deres Keynotes: NVIDIA January 7 at 3:30 AM AMD January 6 at 8:00 PM Hilsen Carsten.
|
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Online Point: 4719 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej. Her er et CES 2025 Skærmdump med Nvidea Priser: ![]() Hilsen Carsten.
Redigeret af csell - 07-Januar-2025 kl. 09:22 |
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Online Point: 4719 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej.
Nvidia GeForce RTX 5090 Founders Edition review: Blackwell commences its reign with a few stumbles: Og VIDIA GeForce RTX 5090 Founders Edition Review - The New Flagship: Hilsen Carsten. |
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Online Point: 4719 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej.
Nvidia GeForce RTX 5080 Founders Edition review: Og NVIDIA GeForce RTX 5080 Founders Edition Review: Hilsen Carsten. |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12342 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
22.000 slask for et AI-kort er simpelthen bare så billigt.
|
|
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon |
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Online Point: 4719 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nvidia GeForce RTX 5070 Ti review. Launch Price $749. Og MSI GeForce RTX 5070 Ti Ventus 3X OC Hilsen Carsten. |
|
![]() |
|
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2007 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
22.000 slask er bestemt kritiserbart, men i dagens chipmarked så måske heller ikke helt så ekstremt som det gerne gøres til, taget størrelse og transistorcount i betragtning? Chippen har en monstrøs diesize på 750 mm² og der er 775% flere transistorer end der der er i f.eks. hele PS5'erens processor, selv om man i den forbindelse tæller transistorer til både CPU og GPU med samlet - Men nej, prisen er ikke sjov. Til gengæld eksisterer der i dagens marked ikke nogle nogle high-end alternativer, så jeg gør det selv [igen], og venter således på det første af de 3 forskellige 5090'ere det er lykkedes mig at forudbestille (Denne gang vælger man lige for tiden ikke det specifikke kort, kortet vælger en) Til gengæld er AI-delen på samme tid både undervurderet og direkte nødvendig for at gøre de større grafiske fremskridt vi ser, i en tid hvor selv de største GPU-processor nodes, både nu og i talrige generationer fremover, kommer voldsomt til kort i rå rasterization power over for de nye grafiske implementeringer og ambitioner AI overbygningen i GPUer muliggør i realtime. Det er AI der i praksis gør at path-tracede titler overhovedet er spilbare på moderne 4K skærme, ved at kunne skabe billeder opskalerede fra lidt over den halve renderopløsning der kan være direkte visuelt pænere, roligere bedre detaljerede og mere stabile end et native render i den opløsning der opskaleres til. Og det er også AI der rydder støjen op fra ray- og path tracingen til et sigifikant pænere og langt mere detaljeret resultat end de hidtil benyttede filtre nogensinde har været i stand til at gøre det. Selv om der længe har været en eller anden besynderlig udskælden af- og undervurdering af AI-aspekternes nytte og betydning, som om at det nærmest skulle grunden til at man ikke kan gøre processorne kraftigere end man nu kan med dagens teknologi, så er det af netop den grund nødvendighed for fremskridt i visuel kvalitet. Det er ikke kun Nvidia der ser det sådan i dag. AMD bevæger sig også på fronten. Også Sony's Mark Cerny er ude af stand til at se en PS6 for sig uden at AI spiller en meget central rolle. Det er netop derfor Sony og AMD samarbejder om et projekt kaldet Amethyst, som sigter mod at udvikle AI- og maskinlæringsløsninger til fremtidige konsolhardware, herunder PS6. Hvis man ikke vil tage mine ord for det, baseret på mine egne erfaringer med Nvidia tungeste GPUer, så kan mange sikkert bedre acceptere Mark Cerny's når han forklarer at AI er nødvendigt på fremtidens konsoller for at forbedre både grafik og gameplay. Når han nævner, at AI kan hjælpe med at implementere avancerede teknologier som realtid ray tracing og forbedringer i fysik og karakter intelligens i spil eller når han understreger, at AI vil gøre det muligt for spiludviklere at skabe mere detaljerede og realistiske spiloplevelser. PS5 architect mostly interested in using AI for graphics and gameplay performance The Mark Cerny Q&A - We Ask About VRR Improvements, PSSR FG, Path Tracing, and the ML Project with AMD Mark Cerny thinks consoles can guide the industry's tech future Uden AI-aspekterne ville dette ikke være muligt i nuværende titler: Indiana Jones and the Great Circle - Is Full Path Tracing Worth It? RTX 4090 Comparison (OBS det er Raytraced GI vs Pathtracing der er sammenlignet, altså ikke Pathtracing vs no-Raytracing. Cyberpunk 2077: POV Realism Unleashed in 8K with DreamPunk 2.1 Graphics | Gameplay & Showcase Eller fremtidige titler som: Black State | 4K RTX Showcase - Captured on GeForce RTX 5090 (Extended Cut) (igen Raytracing vs Pathtracing) Redigeret af TBC1 - 20 timer 30 minutter siden kl. 14:43 |
|
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019 Sovevær.:77" S92C,HTP-075,ATV4K |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 323334 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |