|
hvilke ram har jeg ? |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | ||
Enerneslo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 222 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Brug evt. https://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html så kan du se præcis hvilke RAM du har. Du er mest sikker på at undgå problemer hvis dine RAM er ens. Det kan være noget rod at blande, hvis ikke specs er ens. Så kan jeg også anbefale den her side, hvis du overvejer at opgradere enten CPU eller grafikkort https://pc-builds.com/ Så køber du ikke mere end nødvendigt
![]() Redigeret af Enerneslo - 10-Februar-2023 kl. 17:51 |
||
![]() |
||
forzajuve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Juni-2007 Sted: Jyllinge Status: Offline Point: 6487 |
|
Jeg tror faktisk næsten det bedre kan betale sig at købe denne for 3500kr Men vil jeg stadig have udfordringer med opløsningen i aoe4 Sætter bare niveauet lidt ned
|
||
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
|
||
![]() |
||
ASKF ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2015 Sted: Ålborg, DK Status: Offline Point: 286 |
|
Ja, men ikke ret meget. Dit problem er stadig at du kikker på em computer med et grafikkort beregnet til en 1080p skærm. Hvis
du med din nuværende computer opgraderer ram til 16 GB eller 32 GB og
køber en 24" 1080p gaming skærm, vil du få en bedre oplevelse. Du kan
evt. prøve i en forretning om 27" 1080p er OK for dig. Det er ret
individuelt om man sætter grænsen på 24" eller 27" for 1080p opløsningen
(det afhænger også af afstand til skærmen). Du
kan såmænd allerede nu prøve på din nuværende skærm om du kan acceptere at
spille i 1080p opløsning på den, da det også vil hjælpe dig med at dine spil
kører mere flydende på dit nuværende system. Hvis du vil finde ud af
hvor din bottleneck er (selvom det klart både er ram og GPU), så slå
IN-GAME OVERLAY til i Nvidia Geforce Experience: 1. Åben Geforce Experience 2. vælg Settings 3. scroll ned til IN-GAME Overlay og slå det til 3. Vælg Settings 4 Vælg HUD layout 5. Vælg Performance, position og BasicVideo demonstration: Du vil få meget mere ud af at bruge 5.000 kr. på at opgradere ram og grafikkort, end ved at købe den maskine du linker til.
|
||
![]() |
||
forzajuve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Juni-2007 Sted: Jyllinge Status: Offline Point: 6487 |
|
Ha måske skal man skifte skærm - Den anden pc jeg linkede til skal jeg give 3500kr for
|
||
|
||
![]() |
||
|
denne her til 4750 https://www.dba.dk/selvbyg-rx-6600-gamer/id-1098916522/?utm_source=copy&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios_share_listing
Den vil godt kunne køre 1440p tænker jeg
|
||
|
||
![]() |
||
|
eller denne her til 5.000
Hvilken af de to ville i vælge - hvis i skulle have en ny |
||
|
||
![]() |
||
ASKF ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2015 Sted: Ålborg, DK Status: Offline Point: 286 |
|
Jeg ville nok vælge den med i7 CPU, da det er den nyeste generation af dem og den har 32GB RAM, bundkortet ser også umiddelbart ud til at være bedre (nyere og bedre chipset), men du skal sandsynligvis købe en SSD til dine spil (det er alligevel altid det bedste at have sine spil og tunge apps på en anden disk end den hvor OS og swap-filen ligger). Hvis du ikke sælger din gamle comp, kan du jo benytte diske(n) fra den. Den har mulighed for 3x M.2 diske og har køleplader til dem alle, mens den anden kun har køleplade til en, så der skal du selv købe ekstre køler, hvis du engang vil benytte begge disk-slots. |
||
![]() |
||
|
jeg har en ny 500gb ssd liggende som jeg ville bruge :)
Tusind tusind tak for dine/jeres input
|
||
|
||
![]() |
||
|
https://www.asus.com/dk/motherboards-components/graphics-cards/phoenix/ph-gtx1660-o6g/ - dette er grafikkortet - mærkeligt den kun skriver 2 GB i speccy
|
||
|
||
![]() |
||
|
Prøv at hente CPU-Z og se hvad den siger.
|
||
![]() |
||
|
Jeg har fået mulighed for at bytte min skærm til denne Der står at den kører 1080p - vil mit grafikkort have nemmere vil at køre denne skærm - hat fået opgraderet ram nu her.
|
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |