recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til køb af NAS Server
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til køb af NAS Server

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
HenrikN Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 2 timer 20 minutter siden kl. 14:29
Jeg har haft lidt forskellige NAS'er

Jeg har gode erfaringer med Synology. 
1. Da jeg købte min første var det dem med bedste overførselshastighed ifht. pris, og som holdt hvad de lovede. Det tænker jeg dog ikke er et problem i dag.
2. SHR. Hvis du vil køre med RAID e.l. så har Synology en fantastisk løsning, SHR. Her er ikke krav om at alle diske skal være af samme størrelse. Det får du især glæde af, hvis du på et tidspunkt ønsker at opgradere til større diske. Så skifter du bare en ad gangen efter behov. For mig vil det være hovedeårsagen til at købe Synology i dag. Tror ikke andre har tilsvarende funktion. Men jeg kan tage fejl.
3. App. Jeg bruger Infuse til film (DSvideo er desværre obsolete). Jeg har gemt alle film i formatet MKV. Det har fungeret forrygende
4. Jeg gør det samme med CD'er. Der bruger jeg app'en DSaudio som er  deres egen app. Afhængig af din D/A converter, kan du afspille i højere opløsning end CD, som fx DSD (SACD). Jeg har gemt alle mine CD'er i tabsfrit WAV format. Det har fungeret siden 2010.
Jeg har stadig min gamle NAS som nu er backup af primær NAS. Det er en model 1010+ (5 bay). Den har hurtigere opstart end min nyeste 420+ overførselshastigheder er ca. det samme, med et lille plus til 1010+ Når jeg kører backup mellem de 2, er det ca. 800Mbit (kablet netværk, 1Gbit).
Jeg har også en ældre DS413, men den kunne ikke have et større lager end 16TB, som er den eneste årsag til at den blev opgraderet.
Hvis du vil spare penge, ville jeg ikke være bekymret for at købe brugt. Mine ældste er hhv 12 og 15 år, så de holder også. Jeg ville dog sørge for at software de kan kører er min. DSM 6.0
Jeg ville dog gå uden om modeller fra 2015, da nogle havde problemer med powersupply. Men man kan google serienumrer, da det ikke er alle, som har problemet.

Derudover er jeg begyndt ikke at have dem til at køre 24/7. Der er timer mulighed, hvor du kan indstille de enkelte dage, hvor du med sikkerhed ved du ikke skal bruge dem.
Og ellers har de også en app, hvor du kan tænde og slukke dem, hvis de er gemt væk på et loft. Men det tror jeg nu også andre mærker kan.

Redigeret af HenrikN - 2 timer 17 minutter siden kl. 14:32
Mvh
Henrik Nielsen
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu