|
er dette muligt |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
deltastrike ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-August-2012 Sted: dk Status: Offline Point: 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-August-2012 kl. 01:42 |
< ="" ="text/" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0">
Hej alle sammen...
Jeg ville bare høre om det var muligt at sende web-tv fra en pc(A) med hdmi udgang til en anden pc(B) der har et tvkort med hdmi ingang og så optage det på pc(B)...
|
|
![]() |
|
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2875 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Teknisk, ja. Men set er nemmere at bare at optage det på den pc der afspiller det.
|
|
.....
|
|
![]() |
|
pfugl ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
Nej. Mig bekendt findes der ikke tv kort med hdmi indgang. Det er kun en udgang.
|
|
/Peter
|
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4719 |
Hej.
Deltastrike, jeg tror du vil få bedre mere uddybende svar hvis du prøver beskrive lidt mere og måske fortælle hvorfor du ønsker at bruge hdmi i begge ender?
Hilsen Carsten.
|
|
![]() |
|
deltastrike ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-August-2012 Sted: dk Status: Offline Point: 3 |
< ="" ="text/" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0">
Det er fordi jeg har yousee bredbånd og har fået gratis web tv. Så jeg ville selvfølgelig prøve og se om det var muligt at gemme nogle af filmene på harddisken. Men det er ikke muligt for mig at rippe fra deres yousee player. Har prøvet med replay video capture / media catcher / WM Recorder uden held....
Så derfor tænkte jeg om det måske var muligt at sende det videre via mit grafikkort(Asus Radeon Hd 6800) til en anden pc og så optage det der fra...
Redigeret af deltastrike - 04-August-2012 kl. 21:03 |
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4719 |
Hej Deltastrike. Jeg tror at den nemmeste løsning vil være at optage/capture fra et grafikkort med analog udgang.
Men en del af HDMI er HDCP, jeg er ikke expert, men mener at formålet med HDCP er at forhindre optagelser af digitalt indhold. Mange siger at en PC ikke bruger HDCP, men dit Asus grafikkort har det. Jeg tror de fleste der køber et HDMI Capture kort gør det for at de ønsker at streame online fra deres spillekonsoller. Kortene findes til forskellige priser og specifikationer. Men det skulle vel give dig mulighed for at købe et lettere brugt? Her er et eks: Jeg syntes, at jeg læser meget godt om Blackmagic Designs Capture kort. Hilsen Carsten. |
|
![]() |
|
pfugl ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
Ok, man bliver klogere hver dag. ;)) |
|
/Peter
|
|
![]() |
|
Tusind tak for hjælpen. :)
Jeg vil kigge nærmere på det når jeg får lidt mere fritid :)< ="text/" ="" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0"> |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |