recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af Nas server
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til valg af Nas server

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
seamaster Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-September-2009
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til valg af Nas server
    Sendt: 17-Maj-2010 kl. 11:44
Hej

Da jeg skal have ny nas server, håber jeg i kan hjælpe med lidt input.

Jeg har en Logitech Squeezebox Duet i stuen og en Logitech Boom i soveværelse.
Skal primært bruge den til musik, men vil slet ikke afvise at den også skal bruges til film.
Har ca. 500 cd'ere som ligger i flac format.

Har tidligere haft en netgear readynas, uden den store succes. Var for langsom, og larmede alt for meget.

Så det jeg leder efter er en der ikke larmer for meget, og som er pæn hurtigt.
Har kigget en del på synology, men er lidt uerfaren i dette område.

Så håber på lidt hjælp

Til top
hattinglarsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Oktober-2008
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2010 kl. 13:51
Jeg har en WD world edition med 2 TB som køre med raid. Den er jeg ret tilfreds med. Den siger ikke ret meget og bruger heller ikke så meget strøm. Og umiddelbart er den da meget pæn at se på.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2010 kl. 14:48
fortsæt med at kigge på synology, det vil være et godt valg.. ikke alene pga. hardwaren og performance (modelafhængig) men også pga deres ualmindeligt gode webadgang med både filestation og ikke mindst photostation 4.. den er rigtig god.

prøv en testdrive af deres system her http://www.synology.com/dan/products/demo/index.php
Mvh

René
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2010 kl. 15:36
Men hvilken model skal jeg vælge?
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2010 kl. 15:58
hvad er dit budget?, for jeg ville personligt stræbe efter en 4 bay såfremt der også skulle være plads til film senere hen.. ellers hvis det kun er foto + musik vil en 2 bay være rigeligt.

synology kører hh. en privatbruger serie ds210j eller 410j, men også en small business udgave som dog har en bedre buildkvalitet og bedre op & download hastigheder, men der vil ikke være problemer med hastigheden mht hverken musik eller film (dvd eller blu ray) begrænsningen vil udelukkende være i den tid det tager at flytte en fil fra a til b og med den dyre version kommer der måske ekstra opgraderinger til dit netværk da du skal have et velfungerende gigalan for at du får fuldt udbytte af det anyway... men det er da rart at data kan flyttes hurtigt.. (dog tager det tid at rippe dvd/blu ray.. som gør at man ikke ved det kan få fuldt udbytte af dennes tophastighed endnu.. men det kommer måske for her er det ikke nas som er begrænsningen)

til musik og foto vil privat versionen igen være rigeligt, hvor har du film vil du syntes det er lidt bedre med de højere oploadhastigheder via gigalan (husk dog hvis du skal have højeste ydelse stiller det også krav til valg af harddiske) deres small business version hedder ds210+ deres ds410+ er ikke frigivet endnu.. men den skulle snart komme.

Redigeret af rhsin - 17-Maj-2010 kl. 16:04
Mvh

René
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2010 kl. 10:19
Har ikke noget fast budget. Det vigtigste er at det virker, er hurtigt og så må det ikke larme for meget.
Men vil heller ikke bare smide en masse penge efter noget, som er "overkill"
Skal som sagt primært bruges til musik, og måske film.

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2010 kl. 11:15
Jeg vil foreslå en DS-209 til omkring 1700-1800kr - den opfylder dine krav uden at tømme dine lommer helt.
Til top
Wuffer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2005
Sted: Denmark
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2010 kl. 14:53
Jeg skal selv have en. Den skal kunne klare Squeezecenter (læst at det min. kræver 128mb RAM), billeder og streaming af video.

Pt. kigger jeg kun på Synologi og Qnap.

I starten var jeg overbevist om at det skulle være en 2 HDD løsning evt. Qnap TS-219p, men nu er jeg ovre i at købe en 4 x HDD da jeg tror det er mere fremtidssikret (så meget det nu kan være i.f.m teknologi). Jeg vil helst undgå at ende med at have 2 stk. 2 bay HDD stående.

Jeg er lige ved at hoppe på Synologi DS-410 til ca. 3000kr.

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2010 kl. 15:10
Jeg har en Synology 209+, som er sat op i mod én PC, én bærbar, en BS Duet og en SB Boom.

Den kører perfekt (super brugerflade og MEGA funktionalitet). Den er indtil videre "kun" udstykket med ét stk. Seagate Barracuda 7200.12, som er stort set lydløs. Så selvom NAS'en står på en hylde, i hovedhøjde, ca. en halv meter fra mit hoved, så hører jeg den ikke...

M.v.h.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu