recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alfa View Vs Pana PV60E
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAlfa View Vs Pana PV60E

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Dopolous Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Emne: Alfa View Vs Pana PV60E
    Sendt: 30-Juli-2006 kl. 23:05
ja hvad mener i er bedst. har kigget meget på alfa view's skærme, men kender ikke så meget til (indmaden) havede kig på enten 50''alfa view plasma til 21500kr eller et 46'' lcd til 25000 men så så jeg Pana PV60E og ser folk syntes det er en fed skræm, også blev jeg lidt i trivl!!! har i ellers nogle bud på nogle skærme til omkring 20000kr
Til top
Thomas1974 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Marts-2006
Sted: Belgien
Point: 143
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2006 kl. 07:50
Prøv at søge på Alfaview i forummet, for at sige det mildt er de fleste debattører ikke særligt begejstrede.
Til top
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juni-2006
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2006 kl. 08:08
Ja, Thomas har ret. De fleste er mildest talt ikke særligt begejstrede, men det er så også lige det segment, der ikke selv har et AlfaView. Hvis man kigger lidt ekstra, kan man se, at dem (det fåmælte mindretal) der faktisk HAR et Alfaview, er tilfreds med deres! Jeg er for eksempel yderst tilfreds med mit Alfaview. Fedt billede, godt til film og sport (i hvert fald mit behov for sport). Har en masse fede finesser.
Der er også mange der snakker godt om Panasonic. Det vil jeg ikke indlade mig på, da jeg ikke har oplevet det.

/Martin
Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem

Oprettet: 21-November-2003
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2006 kl. 10:13

Oprindeligt skrevet af ZkiiFreak ZkiiFreak skrev:

Ja, Thomas har ret. De fleste er mildest talt ikke særligt begejstrede, men det er så også lige det segment, der ikke selv har et AlfaView.

Man kunne vende det om og sige at de ikke har et Alfaview, fordi de ikke er begejstrede!

Hvis man kigger lidt ekstra, kan man se, at dem (det fåmælte mindretal) der faktisk HAR et Alfaview, er tilfreds med deres! Jeg er for eksempel yderst tilfreds med mit Alfaview. Fedt billede, godt til film og sport (i hvert fald mit behov for sport). Har en masse fede finesser.
Der er også mange der snakker godt om Panasonic. Det vil jeg ikke indlade mig på, da jeg ikke har oplevet det.

Problemet er at folks krav/behov er forskellige. Man kan ikke bruge det til så forfærdeligt meget om bruger X eller bruger Y er tilfredse eller utilfredse. Man kan bruge det til en del mere hvis en person har set fjernsyn A og fjernsyn B, og synes fjernsyn A er bedst.

Et faktum der ikke kan sås tvivl om er, at Alfaview ikke er en producent, men et handelsmærke. Konceptet er at du køber indmaden hos den billigste discount-producent der kan levere den type produkt du lige eftersøger, og lægger det ind i en flot designer-ramme. Ergo vil et Alfaview aldrig kunne noget som du ikke ville kunne finde i en del forskellige andre tv (udover designet). Panasonic laver deres egne paneler. De sælger ganske vidst også panelerne til andre producenter, men jeg har aldrig set en billigere producent end Panasonic selv bruge Panasonic paneler (dette burde heller ikke kunne lade sig gøre). Da Panasonic ifølge den gængse opfattelse laver det næstbedste panel (udover Pioneer), så vil det sålænge Panasonic har styr på at udnytte panelerne rigtigt, ikke kunne lade sig gøre at få mere for pengene hos en anden producent. Dette er i hvert fald min logik, og jeg har endnu ikke set noget der skulle modsige det.

Forstå mig ret, der er ikke noget i vejen med at købe et Alfaview hvis man er tilfreds med det man får - man skal bare være klar over at dét man får rent teknisk er i en anden liga end Panasonic, blot pakket pænt ind.

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2006 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af Otto, TC Otto, TC skrev:

Man kunne vende det om og sige at de ikke har et Alfaview, fordi de ikke er begejstrede!

Og så igen vende det om og sige, at dem der faktisk har det er begejstrede. Jeg har endnu ikke mødt nogen, der ikke er tilfreds med deres Alfaview. Så forstå mig ret, så synes jeg, at ovenstående er lidt tyndt sagt, udfra den betragtning, at alle dem der sviner det til, ikke selv har det. Måske har de set det i butikken, men ikke haft det hjemme. Og os der har det derhjemme, er fint tilfredse. Fkatum er jo så også, at vi er nogen der bare ikke har / gider bruge de penge ekstra, da vores behov bliver opfyldt med Alfaview. Ofte koster Pana/Samsung/Pioneer (som alle herinde jo taler så godt for) jo væsentligt mere. Og så må man jo få et eller andet mere for pengene

Problemet er at folks krav/behov er forskellige. Man kan ikke bruge det til så forfærdeligt meget om bruger X eller bruger Y er tilfredse eller utilfredse. Man kan bruge det til en del mere hvis en person har set fjernsyn A og fjernsyn B, og synes fjernsyn A er bedst.

Enig!

Et faktum der ikke kan sås tvivl om er, at Alfaview ikke er en producent, men et handelsmærke. Konceptet er at du køber indmaden hos den billigste discount-producent der kan levere den type produkt du lige eftersøger, og lægger det ind i en flot designer-ramme. Ergo vil et Alfaview aldrig kunne noget som du ikke ville kunne finde i en del forskellige andre tv (udover designet). Panasonic laver deres egne paneler. De sælger ganske vidst også panelerne til andre producenter, men jeg har aldrig set en billigere producent end Panasonic selv bruge Panasonic paneler (dette burde heller ikke kunne lade sig gøre). Da Panasonic ifølge den gængse opfattelse laver det næstbedste panel (udover Pioneer), så vil det sålænge Panasonic har styr på at udnytte panelerne rigtigt, ikke kunne lade sig gøre at få mere for pengene hos en anden producent. Dette er i hvert fald min logik, og jeg har endnu ikke set noget der skulle modsige det.

Det er jo svært, at argumentere med ovenstående, når det er skrevet af en, der lever af at sælge produkterne.

Forstå mig ret, der er ikke noget i vejen med at købe et Alfaview hvis man er tilfreds med det man får - man skal bare være klar over at dét man får rent teknisk er i en anden liga end Panasonic, blot pakket pænt ind.

Fair nok... Definer "teknisk"...

Overall: det drejer sig vel om, hvad man vil bruge af penge på sit udstyr, og mener at kunne blive tilfreds med.

Og så skal det slutteligt siges, at jeg er helt sikker på, at du Otto ved en del mere om teknik og indmad i disse produkter end jeg, dette nærer jeg stor respekt for!
Smag og behag er jo subjektivt skal man huske

/M

Redigeret af ZkiiFreak - 31-Juli-2006 kl. 10:42
Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem

Oprettet: 21-November-2003
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2006 kl. 10:56

Og så igen vende det om og sige, at dem der faktisk har det er begejstrede. Jeg har endnu ikke mødt nogen, der ikke er tilfreds med deres Alfaview. Så forstå mig ret, så synes jeg, at ovenstående er lidt tyndt sagt, udfra den betragtning, at alle dem der sviner det til, ikke selv har det. Måske har de set det i butikken, men ikke haft det hjemme. Og os der har det derhjemme, er fint tilfredse.

Ja, men det siger bare ikke noget om hvorvidt skærmen er god eller dårlig - det siger noget om hvilke forventninger I har til skærmen, og/eller hvad I har at sammenligne med. Jeg har set fladskærme (og billedrørs-tv for den sags skyld) der var så ringe at jeg ville give penge for at slippe for at kigge på det - vi taler _hysterisk_ dårligt billede, hvor man knapt kan læse underteksterne - hvor ejerne har udtalt at de er noget så glade for at de fik købt det.

Jeg siger ikke at dit tv er dårligt - jeg siger bare at så længe du ikke har set et Panasonic (hjemme hos dig selv for den sags skyld), så kan du ikke udtale dig om hvorvidt det er bedre eller ringere, lige så lidt som dem der siger Alfaview er dårligt kan udtale sig om dét. JEG har forudsætningerne for at udtale mig om det, og det er der mange andre der også har. Min påstand er at har man fået den korrekte opfattelse af hvilket af de to der er bedst, så køber man ikke Alfaview'en (ikke for billedkvalitetens skyld i hvert fald). Men iøvrigt går kritikken af Alfaview i dette forum mig bekendt mere på butikkerne end på tv'ene som sådan.

Fkatum er jo så også, at vi er nogen der bare ikke har / gider bruge de penge ekstra, da vores behov bliver opfyldt med Alfaview. Ofte koster Pana/Samsung/Pioneer (som alle herinde jo taler så godt for) jo væsentligt mere. Og så må man jo få et eller andet mere for pengene

Jamen al respekt for dét, og jeg siger heller ikke at Alfaview nødvendigvis er _dårligt_, eller et dårligt køb - det afhænger af hvad man vil have. Jeg kan godt forstå folk der falder for designet, og så iøvrigt stiller sig tilfreds med billedet - som sagt, jeg kender mange der har stillet sig vældigt tilfreds med langt ringere end dét - det ændrer bare ikke på at de ikke laver noget der kan måle sig med Panasonic plasma'erne (men jeg er lidt ked af at sætte Samsung i bås med Panasonic og Pioneer...)

Det er jo svært, at argumentere med ovenstående, når det er skrevet af en, der lever af at sælge produkterne.

Det er åbenlyst at jeg er stærkt bias'ed i den her diskussion, men jeg mener nu alligevel at mine argumenter er baseret på fakta og ikke på meninger, og derfor godt kan bruges. Hvis man kan påpege fakta der peger i den anden retning, så lytter jeg gerne - jeg kan bare ikke få øje på dem.

Fair nok... Definer "teknisk"...

Teknikken, dvs. alt hvad der har med billedkvaliteten at gøre (panelet og signabehandlingen) skal sammenlignes med discount-produkter - Medion osv - mens designet i mange tilfælde er en klasse over eksempelvis Panasonic, og mindst på niveau med Pioneer.

Overall: det drejer sig vel om, hvad man vil bruge af penge på sit udstyr, og mener at kunne blive tilfreds med.

Helt sikkert - men om man er tilfreds med sin bronze-medalje eller ej, ændrer ikke på hvem der vandt guld...

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2006 kl. 11:11
Hehe, du er sq cool nok, Otto.

Og helt rigtigt:
Oprindeligt skrevet af Otto Otto skrev:

Helt sikkert - men om man er tilfreds med sin bronze-medalje eller ej, ændrer ikke på hvem der vandt guld...

/M
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9403
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2006 kl. 11:27

Og så igen vende det om og sige, at dem der faktisk har det er begejstrede. Jeg har endnu ikke mødt nogen, der ikke er tilfreds med deres Alfaview. Så forstå mig ret, så synes jeg, at ovenstående er lidt tyndt sagt, udfra den betragtning, at alle dem der sviner det til, ikke selv har det. Måske har de set det i butikken, men ikke haft det hjemme. Og os der har det derhjemme, er fint tilfredse.

Jeg er bestemt i den kategori som Otto beskriver. Jeg har ikke dette TV fordi jeg på ingen måde er blevet begejstret når jeg har set det.
Jeg mener nu godt man kan være kritisk overfor et TV selvom man ikke har valgt at købe det.
Jeg har set det 5-6 gange i den lokale Alfa-View shop.
2 af mine venner har desværre købt et, det er ikke noget kønt syn at se fodbold på det. Det mener de også selv, så kender 2 stykker med et Alfa-View som ikke er tilfredse.

Af alle de TV jeg har været ude at se mener jeg at Alfa-View ligger i nederste halvdel. Det kan på ingen måde sammenlignes med et af de bedre Pioneer, Panasonic, Sony, Philips TV.

Ja er godt klar over at de andre mærker er dyrere men de er altså også væsentligt bedre...

Alfa-View har dog et top design, et sted hvor f.x. panasonic totalt flopper..

Redigeret af lahan - 31-Juli-2006 kl. 11:27
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2006 kl. 12:57

Enig med lahan,kunne ikke drømme om at købe det,da det er fornærmende ringe efter min mening...billigt eller ej.

Og det behøver jeg ikke at EJE et eksemplar for kunne udtale mig om,slet ikke!

Er der nogen som er tilfredse med et,så er det dejligt for dem,men det siger INTET om kvaliteten på apparatet,det fortæller bare at alle øjne ikke ser ens-og at ikke alle er lige kræsne!

Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2006 kl. 13:51

Mens jeg selv overvejede at anskaffe mig et fladskærms-TV, var Alfaview da også med inde i overvejelserne. Så jeg aflagde den lokale butik et par besøg, hvor jeg gik rundt og sammenlignede kvaliteten af billedet på de forskellige modeller. Og jeg må indrømme, at jeg var noget rystet over, hvor forskelligt skarpheden og farve-gengivelsen varierende fra skærm til skærm - selv om de alle modtog det samme billedesignal. Jeg oplevede enddog, at billedekvaliteten på en sort- og en alluminiums-udgave af den samme fjernsynsmodel var så stor, at det var svært at tro, at indmaden skulle være den samme.

Så jeg valgte (sikkert klogeligt) at luske af igen efter ca. 10 minutters tid i butikken, og besluttede mig for i stedet prøve andre muligheder af.

Min lillebror bed i øvrigt på krogen, og lod sig friste af en meget lav pris på et 42" Alfaveiw plasma-TV. Skærmen har ganske vist den absolut lavest mulige opløsning, men han siger hele tiden, at han selv er svært tilfreds med anskaffelsen. Og så er det jo, at man ikke lige nænner at fortælle ham, at en sådan billedekvalitet ville jeg under ingen omstændigheder fornærme mine øjne eller synsnerve med.

P.S.: Fjernbetjeningen til min brors Alfaview plasma-TV gik i øvrigt i stykker en måneds tid efter købet ........

Redigeret af musicus - 31-Juli-2006 kl. 22:51
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu