recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Regionsfrihed på HD-XE1 (alm. dvd)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRegionsfrihed på HD-XE1 (alm. dvd)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Krjstoff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 682
Direkte link til dette indlæg Emne: Regionsfrihed på HD-XE1 (alm. dvd)
    Sendt: 28-December-2007 kl. 13:08

Jeg har netop købt mig en fin Toshiba HD-XE1 og har forsøgt at finde lidt oplysninger omkring fjernelse af regionslåsen ... og har set flere 2.5.1 firmwares som kan klare tricket.

Min udfordring er at afspilleren var opdateret til 2.7 fra butikken, og derfor vil jeg lige høre om der er nogen af jer der kender til en måde at få fjernet låsen EFTER 2.7 er installeret.

Eller det kun kan lade sig gøre ved opdatering til 2.5.1 og derefter til 2.7 (for så er jeg jo lidt på den....).

Håber der er nogen der har et trick eller to i ærmet

Redigeret af Krjstoff - 28-December-2007 kl. 13:09
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
Til top
Fender56 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Marts-2006
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2007 kl. 13:50
Oprindeligt skrevet af Krjstoff Krjstoff skrev:

Jeg har netop købt mig en fin Toshiba HD-XE1 og har forsøgt at finde lidt oplysninger omkring fjernelse af regionslåsen ... og har set flere 2.5.1 firmwares som kan klare tricket.

Min udfordring er at afspilleren var opdateret til 2.7 fra butikken, og derfor vil jeg lige høre om der er nogen af jer der kender til en måde at få fjernet låsen EFTER 2.7 er installeret.

Eller det kun kan lade sig gøre ved opdatering til 2.5.1 og derefter til 2.7 (for så er jeg jo lidt på den....).

Håber der er nogen der har et trick eller to i ærmet

Hvis du kigger lidt på det Engelske AVforum, så er der flere muligheder, kig selv med herfra.:

http://www.avforums.com/forums/showpost.php?p=6076850&po stcount=395

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2007 kl. 13:59

Såvidt jeg lige kunne se omhandler det kun HD-E1 og ikke XE1 .... men det er måske ligemeget?

(Hav lige forståelse for mine meget begrænsede nybegyndervide )

| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2007 kl. 14:17

Såvidt jeg lige kunne se omhandler det kun HD-E1 og ikke XE1 .... men det er måske ligemeget?

(Hav lige forståelse for mine meget begrænsede nybegyndervide )

Hex editor tricket, skulle gælde alle maskinerne og ikke kun HD-E1, men du skal nok igennem det meste af tråden for at finde de vise sten.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2007 kl. 14:21

Ok super.

Jeg laver en spand kaffe og går igang med læsningen

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2007 kl. 15:40

Ok super.

Du kunne også kigge lidt her i den Amerikanske AVStråd, hvor hex tricket beskrives ret godt.:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=12607159#pos t12607159

Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2007 kl. 20:30

Ok super.

Du skal være mere end almindeligt velkommen til at sammenfatte de forskellige metoder og lave en hurtig super vejledning og poste den i tråden...

Så den næste ikke skal læse hele forum'et igennem for at lave det samme.. Som f.eks mig der skal hente en XE1 på posthuset mandag :-)

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2007 kl. 08:38
Det klart lettest er at opdatere sin afspiller med firmware version 2.5.1 som er multiregion firmwaren og så derefter opdatere til 2.7.

Selvom man opdaterer væk fra 2.5.1 lader det indtil videre til at afspilleren fortsætter med at være MR.

Hvis man allerede har opdateret til 2.7 eller butikken har været så venlige at gøre det for dig (som det var tilfældet med mig), kan den nedgraderes til 2.5 via en hex editeret firmware. Og så kan man derfra lave ovenstående trick.

Jeg ved ikke hvordan recordere.dk's politik er omkring at poste links til den slags ting, så indtil videre har jeg valgt at lade være. Men hvis det er fuldt lovligt efter forumregler og sådan, så lægger jeg gerne nogle links ind
Alternativt kan man sende mig en besked.

NB: For god ordens skyld virker det her også på HD-E1 (til alle dem der netop har været i elgiganten og hente sådan en til god pris )
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2007 kl. 09:55

Krjstoff, tak for link.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu