recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Toshiba EP30 og TrueHD lyd?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketToshiba EP30 og TrueHD lyd?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Xstatic Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Emne: Toshiba EP30 og TrueHD lyd?
    Sendt: 29-December-2007 kl. 17:48

Er nybagt ejer af EP30'eren. Købte den bl.a. fordi jeg fik at vide at den er kompatibel med Dolby TrueHD m.v.

MEN...når jeg afspiller en hddvd og har valgt dolby truehd i setup, kan jeg at min Onkyo SR-875 viser at den modtager lyden som pcm.

Når jeg afspiller en blue-ray på min sony s-500 og har valgt dolby truehd, viser onkyo'en at det er i dolby truehd formatet...

I manualen til toshiba står der bla at den sender dolby truehd videre hvis receiveren er kompatibel, og dét er min, men ikke desto mindre ser det ikke ud til at den gør det.

Jeg har i setuppet i toshibaen valgt det jeg skal mener jeg, nemlig hdmi-out som AUTO fremfor pcm eller downmixed pcm.

Får jeg dolby truehd lyd selvom receiveren skriver noget andet?

Kan det være en fejl i toshibaen?

Eller har jeg selv overset noget?

Håber på svar!

Jesper.

Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2007 kl. 18:35

Det er et gæt, men jeg vil tro at Toshiba'en dekoder HD lyden for dig og sender det ud som PCM til recieveren.

For at få lyden direkte til recieveren skal jeg vælge bitstream på PS3. Der er formodenligt en lign. indstilling i Toshiba'en et sted.
Til top
Xstatic Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2007 kl. 19:20

tak. det ser ud til at toshiba'en selv dekoder hdlyden og sender den videre som pcm ja...

spørgsmålet er..hvad ville give det bedste resultat:

a) når min sony bd-s500 sender dolbytrue hd til min onkyo, som afspiller lyden i dolbytrue hd

eller

b) når toshiba'en ændrer dolbytrue hd til pcm og sender til onkyo'en?

Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2007 kl. 20:10
Du må prøve dig frem...  Der er delte meninger om hvad der lyder bedst...
Jeg syntes selv det lyder bedst når jeg lader min Onkyo 805 decode, og sætter min samsung BD-P1400 til at sende bitstream!

MVH
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
Xstatic Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2007 kl. 20:17

den er jeg med på...jeg kan tilsyneladende ikke sammenligne korrekt, da toshibaen ikke VIL eller nok snarere ikke kan bitstreame til min 875'er, men istedet sender det som pcm.

konstaterer at det lyder overdrevent fedt når min sony bd-500 bitstreamer dolby true hd til onkyoen, og det ÆRGRER mig at ep 30'eren ikke også kan gøre det. Den skilter jo med dolby true hd mærket.

Udover at der kan være smagsmæssig forskel på ens egen præference, må der også være en teknisk vurdering af forskellene på om maskinen sender dolby true hd afsted eller pcm afsted...altså er der noget dynamik-tab, frekvens-tab osv ?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2007 kl. 20:50
Oprindeligt skrevet af Xstatic Xstatic skrev:

den er jeg med på...jeg kan tilsyneladende ikke sammenligne korrekt, da toshibaen ikke VIL eller nok snarere ikke kan bitstreame til min 875'er, men istedet sender det som pcm.

konstaterer at det lyder overdrevent fedt når min sony bd-500 bitstreamer dolby true hd til onkyoen, og det ÆRGRER mig at ep 30'eren ikke også kan gøre det. Den skilter jo med dolby true hd mærket.

Udover at der kan være smagsmæssig forskel på ens egen præference, må der også være en teknisk vurdering af forskellene på om maskinen sender dolby true hd afsted eller pcm afsted...altså er der noget dynamik-tab, frekvens-tab osv ?

Toshiba EP30 KAN IKKE, det kan EP35 derimod. Fordi den har True HD mærket, betyder det jo ikke at den kan sende div. HD lydspor som bitstream, men at den kan DECODE dem.

Se det er netop denne tekniske vurdering jeg ikke har kunnet finde svar på. Nogle mener at HD lyd kun kan decodes på EEN måde. Og det er den rigtige. Så hvis der er forskel, er der en fejl et sted.
Andre mener det modsatte, og siger at ligesom der er forskel i de forskellige billedechips er der det også på lydchips. Så derfor kan der være en forskel.
Om ikke andet, så mener jeg at mange onkyo ejere (hvis ikke alle), vælger at sende bitstream og lader onkyoen decode - da det simpelthen lyder for lækkert!!

MVH
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos

Atlas Cables

Til top
Xstatic Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2007 kl. 20:56

Simon, mange tak. Det står meget klart for mig nu. Dejligt når forvirring afløses af vished.

Jeg afleverer min ep30'er på onsdag og smider en ekstra tusse i for at få ep35'eren og dermed bitstream til onkyoen.

Jeg har svært ved at tro på at toshibaen bedre decoder truehd lyd end en onkyo sr-875'er.

Jesper.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2007 kl. 21:00
Sidder faktisk og skriver på min anmeldelse af EP 35. Og i forbindelse med min anmeldelse har jeg da konstateret, at EP 35 kan overfører Dolby True HD 5.1 analogt til min Denon. Og det lyder dæleme godt
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2007 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Sidder faktisk og skriver på min anmeldelse af EP 35. Og i forbindelse med min anmeldelse har jeg da konstateret, at EP 35 kan overfører Dolby True HD 5.1 analogt til min Denon. Og det lyder dæleme godt

Ahh...  Den decoder det vel lige først til PCM!?!  
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2007 kl. 21:10

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Ahh...  Den decoder det vel lige først til PCM!?!  

Jo da

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2007 kl. 21:26
Ok, for ellers var der noget jeg HELT havde misforstået...
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu