|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Johannes ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 27-December-2007 Status: Offline Point: 26 |
![]() Sendt: 29-December-2007 kl. 18:48 |
på Amazon.com kan man finde region a bd-film fra den vanvittigt lave pris af 16-20 dollar.
Desværre har jeg ikke rigtig erfaring med køb af varer fra USA. Jeg kunne forestille mig at amazon.com er en kending for tolderne, og told er vel dermed en selvfølge. Hvor meget skal man egentlig af med i toldafgift ? Lægges der også moms oveni? Kan det overhovedet betale sig at købe den fra Amazon.com ? |
|
![]() |
|
polonius ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 30-November-2007 Status: Offline Point: 7 |
![]() |
Du skal betale 25% moms og 12,5% told (mener jeg), og det er af hele den pris du betaler inkl. porto. Og du kan roligt regne med at varen *bliver* fortoldet.
Bortset fra specielle ting (f.eks. ting der slet ikke kan fås i EU) kan det normalt ikke betale sig at købe postordre fra USA.
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
3,5% told for DVD film, derefter 25% moms og til sidst et gebyr til PestDanmark på 150 kr [sic!] fra den 1. januar 2008. Man skal i hvert fald købe et par film hos amazon.com for at det kan betale sig... Axelmusic.com er en anden USA forhandler, som sender via et EU land, så told/moms regningen er betalt uden gebyr. Man kan også overveje DVD Pacific (dvdpacific.com), hvor der af forskellige grunde i praksis er en noget lavere toldrisiko end amazon.com. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12345 |
![]() |
Hvis man bruger DVD Pacific kan man også minimere toldrisikoen yderligere, ved at få sendt tingene igennem Sverige, ved at bruge en af de to svenskerpost-muligheder man får, når man skal checke ud. Det er også en tand billigere end den normale Air Mail.
|
|
![]() |
|
glade ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-August-2006 Sted: ølby/DK Status: Offline Point: 1007 |
![]() |
Ja er da så¨sidste gang jeg bestiller fra amazon bliver gebyret så meget, jesus havde da ikke taget chance vidste jeg dette må jeg da erkende..
|
|
Panasonic G20E
Sasmung Q97 42 tommer Sony 32 tommer X300 (skod tv) |
|
![]() |
|
pjoska ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 566 |
![]() |
En lille hjælper: http://www.cyberzed.dk/told.html |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |