recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ektra antenne på loftet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEktra antenne på loftet

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mallesite Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: Ektra antenne på loftet
    Sendt: 01-August-2007 kl. 23:32

Hejsa

Jeg bor i et hus, hvor vi ikke har anlagt kabeltv og vi har ikke en digital modtager. Derimod har vi:

- En DR antenne
- En TV2 antenne

Inden kablerne fra disse antenner bliver til ét kabel til TV-et, gar de gennem et slags Triax filter (der tager VHF og UHF ind og så "kobler" dem sammen til ét kabel til TV'et.

Da vi gerne vil modtage en ekstra kanal har jeg modteret en ekstra TV2 antenne på loftet, der vender hen mod den sender, hvor vi så kan modtage den 3. kanal.  Når jeg kobler et TV direkte til den nye antenne, så fungerer det fint, men så snart jeg parallelkobler de to antennekabler fra de to TV2 antenner i Triax filtret, så sker der naturligt noget med impedansen og signalet bliver smadret.

- Det jeg gerne vil vide er hvordan jeg sammenkobler antennekablerne fra 3 antenner til ét antennekabel uden at belaste signalet?
- Findes der evt. en anden type Triax filter, der kan tage signalet fra 3 antenner ind i stedet for 2?

Skriv endelig hvis du har en ide :-)

Mvh. Martin

Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2007 kl. 16:05

Jeg mangler altid dokumentation for koble antenner sammen.

Altså en box med VHF og så 2  (eller flere) separate UHF antenner, jeg ved ikke hvor man lige køber/laver sådanne.

Andre må ud af starthullerne.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10479
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2007 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af mallesite mallesite skrev:

- Findes der evt. en anden type Triax filter, der kan tage signalet fra 3 antenner ind i stedet for 2?

Ja, Triax laver også filtre til den opsætning. Spørg din lokale Tv-mand, da typen af filter afhænger af hvilke kanaler de 3 sender på. Jeg bor selv i et område hvor jeg modtager DR1 fra Århus (kanal 8), TV2 fra Hadsten (kanal 26) og SBS-Net (kanal 34) fra Langå. Det fungerer udmærket med den nævnte opsætning.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2007 kl. 00:39
Er det ikke bedre at lave en DVB-T installation da det er fremtidens signal, du køber en DVB-T antenne og så en DVB-T modtager så har du DR1, DR2 og TV2 i ren digital kvalitet.
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
mallesite Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-November-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2007 kl. 16:49

Hejsa

Mange tak for de gode svar. Jeg vil lige tage både triax filtret samt DVB-T installationen i betragtning .

Mvh. Martin

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu