|
Dalende kvalitet hos CDON |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1695 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-Marts-2014 kl. 07:29 |
Hej alle
Vil lige høre om andre end jeg oplever dalende kvalitet ifm. logistik/forsendelser fra CDON. Ifm. CDONs blu-ray uge bestilte jeg i søndags 4 film, "Cloud Atlas", "Oz: The Great and Powerful", "Fantastic Four" og "Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer". Jeg nåede lige præcis ikke at sikre mig en billig "Jack the Giant Slayer 3D". Modtog filmene i går, så det gik rimeligt hurtigt. De blev sendt i en for stor pakke, men alligevel ikke for stor til omdeling. Da jeg så pakken anede jeg allerede problemer forude. Da jeg tog den i hånden forstærkedes min anelse, da jeg kunne høre æskerne flytte sig rundt derinde. Og jeg blev da heller ikke skuffet. Af de fire film er det kun den første "Fantastic Four", der er som beskrevet/fejlfri. FF:ROTSS kom i en svensk version, selvom det skulle være den nordiske. Det stunt har de efterhånden lavet adskillige gange. Jeg ved godt, at selve skiven er det samme, men hvis jeg ønskede et svensk version så købte jeg en svensk version. Det fører også deres "import" skiltning ad absurdum, da der typisk så er tale om svenske versioner, men det er noget helt andet. O:TGAP kom med det meste af plastikket flået af. Æsken virker heldigvis til at være mere eller mindre i orden. Det absolutte lavpunkt er dog CA. Æsken har ikke lidt fysiske mén udenpå, men man kan tydeligt høre skiverne rasle rundt derinde! Nu er det jo hvad der kan ske, men jeg har igennem det seneste år hyppigere og hyppigere oplevet problemer med forsendelser fra CDON. Min (aktuelle) ordrehistorik går tilbage til 2011. I 2011 måtte jeg belemre kundeservice én gang. Det samme i 2012. I 2013 steg tallet til 5 gange (ved 9 bestillinger) og her i 2014 er vi allerede oppe på 2 gange (egentlig ville det være 3, hvis jeg havde orket at beklage mig over sidste forsendelse). Tilbage til den aktuelle forsendelse. Jeg kontakter selvfølgelig igen kundeservice, for en fejlprocent på 75% er alligevel for høj. Her forventer jeg, at man vil ombytte CA og finde en eller anden rimelig ordning for de andre to. I stedet får jeg at vide, at jeg skal pakke filmene op for at se om de har taget skade eller er de forkerte. Og så kunne jeg jo returnere dem, hvis det var. Nu samler jeg på film og har gjort det i snart 25 år. Først på VHS, så på DVD og nu på blu-ray. Når jeg køber en film, så skal den stå på hylden uudpakket og i perfekt stand indtil jeg vil se den igen. Jeg køber nemlig typisk kun film, jeg har set. I "gamle dage" ville CDON uden tøven sende en ny version af produktet og så kunne man gratis returnere den defekte/forkerte. Det har de droppet (dog kan man vist stadig returnere gratis). Deres 50 kroners rabatkode gælder nu kun i 30 dage, modsat før i et halvt år. Og så er det jo snart to år siden, at de droppede levering til døren, hvilket for mig personligt betyder, at jeg skal tage to busser for at komme på posthuset. Jeg ved godt, at jeg bare kunne lade være med at købe hos CDON, men det svar er for letkøbt og egentlig ikke relevant i denne sammenhæng. Jeg har heller ingen interesse i at returnere dem. Ellers havde jeg jo ikke købt dem. Men er det for meget forlangt, at CDON retter deres problemer uden gene og ulempe for mig? Desuden ville det decideret koste mig penge, da jeg brugte en rabatkode jeg stadig havde fra sidste gang. Har I haft lignende oplevelser, eller der det kun mig, der er så uheldig? |
|
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
|
![]() |
|
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2814 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
CDON var 6 dage om at svare på min email, hvor jeg efterlyste min vare som ikke var dukket op - det viste sig så at den ikke var på lager - på trods af, at den stadig stod som lagervare på siden.
|
|
![]() |
|
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1695 |
Tak for dit indlæg. Jeg har selv haft en situation her fornyligt, hvor der inde på ordreinformationssiden stod, at pakken var afsendt for næsten en uge siden, men jeg havde ikke modtaget mail derom, dvs. heller ingen track & trace. Pludselig dukkede den så op et par dage senere. Og et par dage senere igen kom der så en mail om at min pakke nu var afsendt. Inkl. track & trace. De har altså ikke så godt styr på tingene, synes det. |
|
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
Jeg handler ofte hos CDon.com og har aldrig oplevet problemer. Hvis jeg bestiller flere film, er de som regel i en kasse og gerne med noget oppusted plast omkring eller lignende. Hvis det bare er en enkelt film, kommer den i en dertil egnet DVD-forsendelses kasse. Leveringstiderne er udmærkede og kundeservicen ligeså. Har et par gange skrevet til dem for at få tilføjet en film til en ordre, og det går som regel fint. Så jeg synes ikke jeg kan genkende nogle af de beskrevne problemer. Jeg er glad for at handle der (bruger CDon og Homeenter lidt i flæng, men som regel er CDon billigst. Jack the Giant Slayer er forresten meget god - købte den i Bilka for 49,- for ikke så længe siden.
Din "idé" med ikke at pakke filmene ud er lidt speciel, men man kan vel sige at hvis emballagen har taget tydeligt skade, så burde det være ok at returnere.
|
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
|
johnny57 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 959 |
Jeg handler en del med dem har været i clinc med dem 2 gange, den ene gang var det en rabatkode, blev fixet på
få minutter. Anden gang følte jeg mig snydt for ca 300,- kr havde en længere korrespondance med dem og de var noget flabet og gav sig ikke, selvom de åbenlyst var på dybt vand. se på Trustpilot der er mange som er utilfredse, nogen vil endda gå så langt at sige de ingen Kundeservice har. Men det hænger måske sammen med prisnivauet. |
|
Med venlig Hilsen
Johnny |
|
![]() |
|
Mark RL ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 159 |
Har handlet der en del efterhånden. Ingen problemer, heller ikke hvis den ikke lige regner prisen rigtig ud i kurven, så er det bare at skrive på chatten, så retter de det senere og med det samme på min regning og man får en gratis fragt kode :P
|
|
Med venlig hilsen
Mark |
|
![]() |
|
Jørgensen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 886 |
Senest i denne uge har jeg modtaget en forsendelse med fire film/bokse i meget fin stand fra CDON.
Der har aldrig været behov for at kontakte deres kundeservice, så det kan jeg ikke udtale mig om. Mvh. Jørgensen |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |