|
Skal vi gå tilbage til 4/3 format på DR? |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Redman ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-September-2008 Status: Offline Point: 194 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men hvis de skalerer det yderligere vil det jo ligne lort.
Dog er jeg enig i at det er irriterende. |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Man har da i 7 år eller mere da set SD tv på 50 tommer. Hvorfor skal man pludselig ikke kunne det?
DR har for 3 år siden godt kunne sende materiale i SD og man har kunne vise det i fuldskærm på sit HD tv, men det kan man ikke nu. Der bliver jo rask væk opskaleret til HD på alle HD kanalerne, hvorfor må man så lige pludseligt ikke vise et/ letteboks format i 16/9 format?
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4804 |
Det må du jo klage over til din TV-fabrikant. Der er intet (teknisk) til hinder for, at dit TV skulle kunne zoome ind på et 16:9 billede i en 4:3 PillarBox (hvad enten denne 4:3 PillarBox er i 16:9 Anamorphic eller 16:9 HD). At dit TV ikke kan gøre det er ikke DRs skyld. Min Panasonic recorder kan fint gøre dette (i hvert fald på HD kanaler - har ikke lige prøvet på SD-kanaler), så det kan sagtens lade sig gøre.
DR skal ikke begynde at zoome ting før de sender det ud, og skal kun skalere ting, når der skiftes opløsning (SD <-> HD), så det dermed er nødvendigt. |
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Men du mister jo teksten!
|
|
|
|
![]() |
|
Ok - dit tv kan godt...
Jeg har testet på Sony, Pioneer nogle supermarkeds tv og de har problemer med at zoome på et 16/9 signal.
|
|
|
|
![]() |
|
martin_skov ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 64 |
Jo, jeg synes også det er træls at se på. Jeg forstår ikke at de ikke kan få det til at fylde hele 16:9-billedet. |
|
![]() |
|
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4057 |
Jamen. Det er købt i letterbox så ville det være dumt at skalere det mere, da det går ud over billed kvaliteten
|
|
![]() |
|
larsvj ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Juli-2006 Sted: DK-2830 Status: Offline Point: 431 |
Ved indbrændte Undertekster kan man ikke zoome på 16:9 uden de ryger ud i bunden af billedet, hvis det var DVB subs. kan man zoome, men en del TV kan ikke håndtere DVB subs rigtig, derfor indbrændte tekster. DR har valgt en løsning for os - lidt ligesom med 5.1 lyden der forsvandt...
|
|
* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One * |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19566 |
DR kører kun med indlejrede tekster på gamle film, ikke nye.......
Klaus |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Det er nok muligt, men ikke på Kabel TV, der kan de desværre ikke fjernes. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |