recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - RDS på alle radiokanaler hos YouSee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRDS på alle radiokanaler hos YouSee

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
cos68 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Emne: RDS på alle radiokanaler hos YouSee
    Sendt: 17-Marts-2010 kl. 14:14
Halløj - så kom der pludselig stationsnavn via RDS på alle YouSees radiokanaler - noget de har talt om i mange år men aldrig fået gjort noget ved.
Det er rart at kunne se hvilken kanal man har tunet ind på og ikke bare se en frekvens.

Så mangler vi bare at YouSee også begynder at transmittere DAB via deres kabler Wink

Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2010 kl. 15:14
Jeg har da "altid" haft stationsnavn/RDS på alle kanaler fra YouSee!?
Til top
cos68 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-April-2007
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2010 kl. 15:27
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Okay, det var underligt. Jeg troede, det var gældende for hele landet. Her i Mariagerfjord området har vi kun haft RDS på lokale stationer og P4 Nordjylland. De resterende er først kommet med nu, så der må åbenbart være regionale forskelle på dette område.

Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2010 kl. 11:49
Oprindeligt skrevet af cos68 cos68 skrev:

Halløj - så kom der pludselig stationsnavn via RDS på alle YouSees radiokanaler - noget de har talt om i mange år men aldrig fået gjort noget ved.
Det er rart at kunne se hvilken kanal man har tunet ind på og ikke bare se en frekvens.

Så mangler vi bare at YouSee også begynder at transmittere DAB via deres kabler Wink

Jo men det kræver man erlægger nogle penge hos CopyDan og KODA, plus DAB vel netop ikke og jeg gentager ikke egner sig blive koblet til ens Stereo anlæg.
Jeg går ud fra det er sådant, fordi det vel er et fåtal som er interesseret.
Bare spørg Foreningen af Danske Antenneforeninger (FDA). Her opfattede ( - - - ) jeg at alle den slags foreninger burde sige NJET! Hvad YouSee laver med DAB, ved det ikke. 
Til top
Aspagilus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2004
Point: 543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2010 kl. 16:20
Oprindeligt skrevet af cos68 cos68 skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Okay, det var underligt. Jeg troede, det var gældende for hele landet. Her i Mariagerfjord området har vi kun haft RDS på lokale stationer og P4 Nordjylland. De resterende er først kommet med nu, så der må åbenbart være regionale forskelle på dette område.

Tror jeg også der er, for her i Odense har det været mugligt at se RDS i rigtig mange år på radio stationer, både på de Danske og udenlandske stationer.
De gjorde også en hel stor deal ud af det dengang hos TDC Kabel-TV (som Yousee hed dengang) at vi nu ville få det.

Forresten ang. DAB hos dem, så har de vist også allerede det.
Da jeg scannede efter tv-kanaler med min PVR, der fandt den 34 radio stationer også.

Redigeret af Aspagilus - 18-Marts-2010 kl. 16:38
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu