recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Full HD 15,6 tommer - ulden?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Full HD 15,6 tommer - ulden?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
A.Morup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.Morup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Full HD 15,6 tommer - ulden?
    Sendt: 17-Marts-2014 kl. 09:34
Hej Forum!

Har købt en Medion bærbar til min søn - kunne ikke stå for fristelsen til at gå helt op i Full HD, selvom skærmen kun er 15,6 tommer.

Jeg ved godt at man ikke kan forvente det bedste, når det er Medion, men jeg undrer mig nu alligevel over, at rigtig mange menuer i Windows 8 og diverse programmer står usædvaligt "uldent" på skærmen. Det kan ikke være et hardware-problem, for i nogle menuer står teksten knivskarpt og flot.

Er det bare fordi de færreste programmer er designet til at køre i 1920 x 1080 pixel, eller er der noget jeg kan gøre for at få et skarpere billede?

Takker for alle tips!
Anders
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6682
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2014 kl. 11:31
Du kan justere Cleartype. 

Her er en vejledning, hvis du ikke kan finde det selv:

Venlig hilsen
KB
Til top
A.Morup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Januar-2006
Point: 268
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.Morup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2014 kl. 11:33
Hej KB!

Tak for tippet - det lyder helt rigtigt!

Takker
Anders
Video: Samsung UE46F8005, Panasonic BD60 bluray og Octagon SF 1028P recorder
Audio: Onkyo TX-SR508 Receiver, Dali Zensor 1, Dali Zensor Vokal, Dali 9F Sub og Jamo 160 i 5.1 surround
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu