recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HD-DVD dummet mig ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHD-DVD dummet mig ?

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
hjernemadsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 267
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2008 kl. 14:33

Oprindeligt skrevet af Zavior Zavior skrev:

Var en tur i Elgiganten for at hente den HD-DVD afspiller som de havde i denne uge til 1999,- med 5 film. Men de havde desvære udsolgt .

Men de havde en HD-EP10 til 2799 som jeg så fik med mig hjem .

Så skulle alt ting jo være i fineste orden ik? Det jeg ved et tilfælde opdagede var at Hifi-klubben har HD-EP30 til 200 kr mere.

Det jeg nok i virkeligheden vil høre er hvad er forskellen på de to modeller ? Og er HD-EP30 det bedere ?

Og hvis jeg ikke har dummet mig helt hvor finder jeg så nogle billige HD-titler på nettet ?

Jeg synes ikke der er nogen grund til at vælge EP30 frem for EP10. Der er ikke sket de store forbedringer i de nye modeller. Kabinettet på de nye modeller er vist endda blevet en smule billigere.

Det passer ikke helt at der er udsolgt af E1. Den kan stadig købes i netbutikken og er fortsat på udsalg i næste uge.

Hvad du skal vælge afhænger nok mest af hvad dit TV kan modtage af signal. Kan det kun modtage 1080i er der ingen grund til at vælge EP10. Hvis det ikke kan modtage 24 fps er der ingen grund til at vælge de nye modeller.

Redigeret af hjernemadsen - 01-Januar-2008 kl. 14:36
Til top
Corax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Februar-2007
Point: 351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2008 kl. 15:23
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Corax Corax skrev:

Ifølge AV Precision's HD Audio oversigt så er der ingen forskel på understøttede lydformater af EP10 og EP30. Man skal op i EP35 eller topmodellen for at få TrueHD og DTS HD lyd. På Toshiba's hjemmeside står der at EP30 har DVD upscaling til 720p/1080i/1080p og at den har HDMI ver.1.3. Det står der ikke ved EP10, om det betyder at EP30 er bedre til at opskalere SD ved jeg ikke. Jeg ved dog at ingen af EP'erne og XE1 har 1080p/24 understøttelse. Jeg ville returnere EP10'eren og købe en EP30 fordi 200 kr. er jo ingenting hvis man få bedre SD opskalering. Og så kan du jo komme tilbage og fortælle os om EP30 virkelig viser DVD bedre end EP10.

Du tager nu fejl mht til EP30/35 og XE1 vedr. understøttelse af 24fps - det har de

Du har selvfølgelig ret jeg havde glemt der var kommet en firmware opdatering.
Til top
Flemmings Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Oktober-2003
Point: 137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2008 kl. 17:10
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemmings Flemmings skrev:

Som jeg har forstået det, så er billedkvaliteten på EP10, EP30 og EP35 nogenlunde den samme. De bruger samme billedchip.

Av.. det håber jeg da ikke at du har helt ret, altså det med billedkvaliteten. For jeg har i går og i dag haft både en XE1 og en EP 35 kørende med samme signal i forbindelse med en anmeldelse. Og billedkvaliteten ved HD DVD på EP 35 er fuldt på højde med XE1.

Så er der jo ikke den store fordel i at købe en EP 35 - uuuhhh.... nu har jeg dummet mig igen - igen

Hej Hother,

Jeg kloger mig også kun uden at have set nogen af dem. Taler kun ud fra, hvad jeg har læst mig til, så tag det med et gran salt.

Jeg så engang en sammenligning af alle Toshibas amerikanske modeller mht. indmad, og her stod sort på hvidt og til min store overraskelse, at A'erne (dvs. EP'erne i europa) alle har samme hhv. scaler og de-interlacer. Jeg kan desværre ikke finde linket igen. Men selvfølgelig kan der være andre komponenter i modellerne, som er forskellige og kan gøre en forskel.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu