recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - tilslutning af Projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkettilslutning af Projektor

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Correll Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: tilslutning af Projektor
    Sendt: 07-Oktober-2007 kl. 18:27

Jeg har lige købt en Panasonic PT-AX100E projektor. Nu skulle jeg gerne have tilsluttet min parabolmodtager til projektoren, så vi også kan se tv på den. Vi har en Denon DVD700-afspiller, som jeg kan tilslutte via Component In, men hvordan får jeg tilsluttet parabolmodtageren. Parabolmodtageren har en udgang til videoafspiller ( SCART ), men projektoren har ingen SCART indgang, men ( SERIAL, HDMI, PC, COMPONENT, S-VIDEO, VIDEO RCA

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2007 kl. 18:33

Der er S-Video out på Sat.modtageren, så det er jo ikke noget problem, når der jo er et S-Video In på Projectoren. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Boogie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Februar-2006
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2007 kl. 18:36

Jeg har et  Supra scart - component kabel der passer til flere projektorer bl.a. Sanyo og Hitachi. Du kan undersøge om din projektor understøtter sådan et kabel, hvis ja, kan du købe mit, da jeg nu kører med hdmi.

Se her (øverste kabel 7 meter)

Boogie

Redigeret af Boogie - 07-Oktober-2007 kl. 18:39
Til top
Correll Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Oktober-2007
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2007 kl. 18:46
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Der er S-Video out på Sat.modtageren, så det er jo ikke noget problem, når der jo er et S-Video In på Projectoren. 

Vil det sige at jeg skal have et SCART stik ( adapter ), som jeg kan trække S-Video fra. Kan jeg så trække lydkabler over i vores DENON AVR-1804 Surround receiver, fra samme stik, og få lyden fra SAT. modtageren ud i vores højtaler. 

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2007 kl. 18:50

Sådan ja, det er lige måden det gøres på.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Fimpe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-April-2007
Point: 291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2007 kl. 22:59

Hej,

Du skal lige være opmærksom på at der er nogle satboxe der kan sende et component signal ud. Det burde stå meget bedre på Panaen i f.h.t. S-video.

Har selv en Dreambox hvor jeg forventer at bruge denne udgang (via Scart) til min Z5 når den kommer hjem.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu