recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hdmi i 20mm rør!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHdmi i 20mm rør!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 484
Direkte link til dette indlæg Emne: Hdmi i 20mm rør!
    Sendt: 16-Oktober-2007 kl. 10:02

Hej.

Er ved at bygge hus og havde bedt elektrikeren om at føre 2x50mm rør mellem stue og "teknikrum" ca. 6 meter fra tv. I "tekningrum" skal harddiscrecorder osv viderer stå. Havde planer om at alt (som muligt) skulle tilsluttes med hdmi til LCD'en i stuen... men nu viser det sig at elektrikeren istedet har sat 10x20mm rør!!! Og her kan man jo ikke få et hdmi-stik igennem! Er der en behjælpelig sjæl der kan løse mit problem, idet jeg kan forstå at man ikke kan skille og samle et hdmi-stik! Er det muligt med et mini-hdmi eller konvertere til dvi og føre lyd særskilt? HJÆLP!!!

;-) Jes

Til top
prinder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Juni-2005
Point: 278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2007 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af Jessemand Jessemand skrev:

Hej.

Er ved at bygge hus og havde bedt elektrikeren om at føre 2x50mm rør mellem stue og "teknikrum" ca. 6 meter fra tv. I "tekningrum" skal harddiscrecorder osv viderer stå. Havde planer om at alt (som muligt) skulle tilsluttes med hdmi til LCD'en i stuen... men nu viser det sig at elektrikeren istedet har sat 10x20mm rør!!! Og her kan man jo ikke få et hdmi-stik igennem! Er der en behjælpelig sjæl der kan løse mit problem, idet jeg kan forstå at man ikke kan skille og samle et hdmi-stik! Er det muligt med et mini-hdmi eller konvertere til dvi og føre lyd særskilt? HJÆLP!!!

Surt show!

Som jeg hører det har elektrikeren lavet en fejl, så han skal vel også løse det? Jeg er ved at lave et lignende setup i mit nye hus og elektrikeren har sat 35mm rør.

Det hjælper dig selvfølgelig ikke nu.

Håber du finder en løsning!

Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2007 kl. 14:07
Oprindeligt skrevet af Jessemand Jessemand skrev:

Hvis du har det på skrift at der er bestilt 50mm rør, så er det elektrikerens problem. Ellers kan det godt blive noget besværligt... Der findes forskellige mulige løsninger. Konvertering til DVI er en mulighed, men kun hvis kilden er DVD - lyden i HD formaterne _skal_ overføres som HDMI. Gefen laver en løsning der kan konvertere HDMI til CAT-5 kabler og tilbage, måske kan det løse det men det vil være dyrt. Igen, så hvis elektrikeren vil indrømme at han har lavet en fejl, så bør du trække det fra hans regning som jeg ser det.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2007 kl. 19:38
Man kunne jo også trække kable, og så lodde stik på bagefter. Det kan elektrikeren jo passende gøre, når nu han åbenbart ikke kan finde ud af at trække rør
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2007 kl. 08:10

Hej alle.

Tak for svarene. Desværre har jeg ikke noget på skrift...

Men er det evt. muligt at klippe kablet og samle det igen uden at skulle arbejde i de besværlige stik?

;-) Jes 

Til top
ashdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Oktober-2006
Point: 688
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2007 kl. 08:52

Jeg er ret sikker på du ikke kan klippe et HDMI kabel og samle det igen.

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2007 kl. 08:55
Okay, det var jo et forsøg værd... men jeg lader være og ser om vi kan finde en løsning med at lodde et nyt stik på enden.
Til top
ashdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Oktober-2006
Point: 688
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2007 kl. 09:19
Du kan jo købe et "billigt" HDMI kabel og ofre det og se om det kan virke, jeg tror bare ikke du får et godt kabel ud af det.
Til top
hbjensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Februar-2004
Sted: Vejle
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2007 kl. 09:40
Tjek

http://www.pacificcable.com/Picture_Page.asp?DataName=HDI-19 P-KIT

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2007 kl. 09:56

Takker for linket. Så må vi se om det lykkes... til den tid! Og om kvaliteten holder?

;-) Jes 

Redigeret af Jessemand - 18-Oktober-2007 kl. 09:56
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu