recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvorfor er LCD skarpere end CTR
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvorfor er LCD skarpere end CTR

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2007 kl. 11:54

Oprindeligt skrevet af MortenBby MortenBby skrev:

Personligt er jeg lidt bundet til LCD, da jeg dårligt har stueplads nok til de 37´ et plasma kræver. Er der ingen forhåbninger om at det vil kunne lade sig gøre at lave dem mindre? (jeg er klar over det har at gøre med gascellernes størrrelse og billedets opløsning)

Der gik rygter på et tidspunkt om at Panasonic roder med et 32" plasma, men siden har de så lanceret 37" LCD, så spørgsmålet er om det nogensinde kommer. Allerede nu er prisforskellen mellem 37" og 42" begrænset, og hvis en 32" koster tæt på det samme som 37", så er spørgsmålet om markedet vil være stort nok. Folk er allerede kraftigt i gang med at opgradere billedstørrelserne betragteligt, og 50" er kraftigt på vej ned i pris. Jeg er ikke i tvivl om at Panasonic ville være i stand til det, hvis de har teknologien til at lave 1080P 42", så burde 32" 768P (eller 720P) ikke være noget problem rent teknisk, men igen - det betyder så måske at prisen ligger meget tæt på et 42" 768P.

Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2005
Point: 779
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2007 kl. 14:12
Tja, jeg tænkte nok det mere var et spørgsmål om pris/marked end teknologi, men i disse tider hvor nogen elektronik bliver mindre og mindre men andet bliver større og større...

Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2007 kl. 14:49

Oprindeligt skrevet af MortenBby MortenBby skrev:

Tja, jeg tænkte nok det mere var et spørgsmål om pris/marked end teknologi, men i disse tider hvor nogen elektronik bliver mindre og mindre men andet bliver større og større...

Det er en meget generel ting, og noget som de fleste forbrugere undervurderer kraftigt, at markedskræfterne sætter en meget større begrænsning for dén kvalitet vi tilbydes, end de tekniske muligheder. Runco, som jeg har nævnt tidligere, er vel en af de eneste producenter der for alvor kan siges at udvikle ud fra en helt kompromisløs holdning til kvalitet, men de er stadig begrænset af panel-producenternes udvikling. Et andet eksempel på kompromisløs kvalitet kunne være at sætte et Pioneer 1080P tv sammen med en Lumagen Radiance eller DVDO VP50 scaler. Så har man i mine øjne en løsning hvor alle sejl er sat til for at levere absolut maksimal billedkvalitet.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu