|
Flise på parketgulv? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
-Henrik- ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-December-2012 Status: Offline Point: 412 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-Marts-2016 kl. 15:35 |
Jeg har læst et sted, at hvis man lægger en flise under sin subwoofer, så kan man minimere mængden af vibrationer, der forplanter sig til gulvet. Er det rigtigt?
Hvis ja, så har jeg parketgulv i stuen. Kan/bør jeg lægge noget under sådan en flise, for at skåne gulvet? |
|
![]() |
|
HenrikStevn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Februar-2014 Status: Offline Point: 913 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, hvis du har et gulv som går i resonans sammen med din subwoofer, så kan det måske hjælpe at sættes den på en betonflise. Det vil øge den samlede masse som skal sættes i vibration, og derved sænke frekvensen. Jeg ville sætte nogle helt almindelige filtfødder under flisen.
Men en seriøs subwoofer burde være tung nok i sig selv til at det ikke er nødvendigt med en flise. |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Jeg vil montere spikes på højttalere og sub.
Stille dem på en betonflise med et stykke af det kork man bruger som underlag til trægulv. Du kan sikker købe en rest hos den lokale gulvmand. Hvis du er helt vild kan du male gulvflisen. Redigeret af Mufti - 12-Marts-2016 kl. 17:00 |
|
![]() |
|
jacobe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
En eller to éngangsvaskeklude under flisen - billigere og nemmere bliver det ikke. |
|
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |