recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Flise på parketgulv?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Flise på parketgulv?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
-Henrik- Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-December-2012
Status: Offline
Point: 412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Flise på parketgulv?
    Sendt: 12-Marts-2016 kl. 15:35
Jeg har læst et sted, at hvis man lægger en flise under sin subwoofer, så kan man minimere mængden af vibrationer, der forplanter sig til gulvet. Er det rigtigt?

Hvis ja, så har jeg parketgulv i stuen.
Kan/bør jeg lægge noget under sådan en flise, for at skåne gulvet?
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Februar-2014
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2016 kl. 15:56
Ja, hvis du har et gulv som går i resonans sammen med din subwoofer, så kan det måske hjælpe at sættes den på en betonflise. Det vil øge den samlede masse som skal sættes i vibration, og derved sænke frekvensen. Jeg ville sætte nogle helt almindelige filtfødder under flisen.

Men en seriøs subwoofer burde være tung nok i sig selv til at det ikke er nødvendigt med en flise.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2016 kl. 16:59
Jeg vil montere spikes på højttalere og sub.

Stille dem på en betonflise med et stykke af det kork man bruger som underlag til trægulv. Du kan sikker købe en rest hos den lokale gulvmand.

Hvis du er helt vild kan du male gulvflisen.

Redigeret af Mufti - 12-Marts-2016 kl. 17:00
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2016 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af hbuus hbuus skrev:

Kan/bør jeg lægge noget under sådan en flise, for at skåne gulvet?

En eller to éngangsvaskeklude under flisen - billigere og nemmere bliver det ikke.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu