recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic TH-42PV600 bildet "hakker"?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic TH-42PV600 bildet "hakker"?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Per K Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-November-2003
Sted: Norway
Status: Offline
Point: 81
Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic TH-42PV600 bildet "hakker"?
    Sendt: 03-August-2006 kl. 22:13
Jeg har en Panasonic TH-42PV600, og lurer veldig på en ting:
Når jeg ser på tv via kabelnettet eller parabol, er bildet stort sett fint og rolig. Men når jeg spiller av dvd-filmer, er det en del "hakking" når noe beveger seg sidelengs i bildet. Hva kan dette komme av?
På min tidligere gamle 32", så jeg også dette fenomenet av og til.
Håper noen har peiling på dette.

Fender.
Per K
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2006 kl. 22:19

Prøv att bytte ut Scartkablet ditt, till en bedre kvalitet.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Per K Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2006 kl. 19:48

Jeg var innom en butikk å så på et par tv'er som viste dvd-film, og også her kunne man se dette fenomenet, og det var det samme i en butikk som viste film på et lerret.  Jeg har lest et sted at dette omtales som en slags stroboskop lignende effekt ved bevegelser og panorering, og flere her må jo også ha sett dette? Jeg har forresten også en 26" lcd (Panasonic TX-26LX60F), og dette forekommer også der.

Per K
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2006 kl. 19:53

Oprindeligt skrevet af Per K Per K skrev:

Jeg har en Panasonic TH-42PV600, og lurer veldig på en ting:
Når jeg ser på tv via kabelnettet eller parabol, er bildet stort sett fint og rolig. Men når jeg spiller av dvd-filmer, er det en del "hakking" når noe beveger seg sidelengs i bildet. Hva kan dette komme av?
På min tidligere gamle 32", så jeg også dette fenomenet av og til.
Håper noen har peiling på dette.

Fender.

Jeg tror at alt er som det skal være. Film optages med 24 billeder i sekundet. Det sætter en begrænsning i hvor flydende en panorering kan være. Hvis din signalkilde er interlaced (f.eks. SCART forbindelse), vil jeg tro at det bliver [meget] mere tydeligt.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2006 kl. 20:12

Enig - film i biffen hakker faktisk også i det. 

Mange opdager først fænomenet hjemme, når det gamle TV skiftes ud til et større uden at man rykker længere væk og man så ser en film med lidt nye øjne.

Radiomand, jeg kan ikke se, at SCART-kablet skulle have noget som helst med det her at gøre. De problemer, der kan forårsages af dårlige kabler, er typisk skygger, uskarpt billede eller ligefrem udfald og striber, hvis der er dårlig elektrisk kontakt.

Redigeret af Carser - 05-August-2006 kl. 20:15
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Per K Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2006 kl. 20:22

Jeg kan også nevne at jeg har et Sony HC1 (HD-videokamera), som gir fantastisk bildekvalitet på skjermen. Og her forekommer ikke dette "problemet". En annen ting:  Jeg har lagt merke til at når tv'en (TH-42PV600) står avslått i standby modus og jeg så slår den på med fjernkontrollen, så blinker den røde standby-lampa noen ganger før tv-en slår seg på. Er dette riktig?

Per K
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2006 kl. 20:29

Oprindeligt skrevet af Per K Per K skrev:

Jeg kan også nevne at jeg har et Sony HC1 (HD-videokamera), som gir fantastisk bildekvalitet på skjermen. Og her forekommer ikke dette "problemet".

Nemlig.

TV- og videobaseret materiale bygger på 50 halvbilleder i sekundet.

Filmbaseret på 24 helbilleder oprindeligt, afspilles dog lettere speeded med 25 for at det kan tilpasse de 50 Hz, vores TV-system bygger på.

Og det giver synlig forskel på især vandrette panoreringer.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2006 kl. 20:30

Filmer er med 24 bilder på ett sekund, video er med 25 (PAL) og 30 (NTSC).

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu