recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Butiksbekendskab
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Butiksbekendskab

Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2013 kl. 13:47
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

"Der er kommet ny sikkerhedsløsning for Mastercard og Visadankort. Når du fremover handler i internetbutikker med Verified by Visa og MasterCard SecureCode, skal du bekræfte din kortbetaling med en eengangskode, som du får via en sms fra Nets."

"Tilmeldingen sker automatisk hvis du har Netbank og dit mobil nr er registreret der.
Sikkerhedsløsningen træder i kraft d 30 oktober."

Set i lyset af dette, kan netfirmaerne ikke forlange kundernes cpr nr mener jeg....

Fint nok, hvilket år?

Er det 2013 eller hvad?

I år

Brokker han sig ikke over det var 4-5 år siden han skulle oplyse det?
Samt det er 30.10.2013 det træder i kraft og så vidt jeg ved er vi stadigvæk i september?

Jo men når nu den nye sikkerhedsløsning træder i kraft, kan de ikke mere forlange cpr nr, som de åbenbart "tidligere" har gjort pga sikkerhed.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2013 kl. 13:49

Oprindeligt skrevet af Hans J Hans J skrev:

Samt det er 30.10.2013 det træder i kraft og så vidt jeg ved er vi stadigvæk i september?

Jo men når nu den nye sikkerhedsløsning træder i kraft, kan de ikke mere forlange cpr nr, som de åbenbart "tidligere" har gjort pga sikkerhed.

Nææ, men vi taler ikke om fremtiden Wink.

Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 17-Juli-2013
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2013 kl. 13:54

Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

"Der er kommet ny sikkerhedsløsning for Mastercard og Visadankort. Når du fremover handler i internetbutikker med Verified by Visa og MasterCard SecureCode, skal du bekræfte din kortbetaling med en eengangskode, som du får via en sms fra Nets."

"Tilmeldingen sker automatisk hvis du har Netbank og dit mobil nr er registreret der.
Sikkerhedsløsningen træder i kraft d 30 oktober."

Set i lyset af dette, kan netfirmaerne ikke forlange kundernes cpr nr mener jeg....

Fint nok, hvilket år?

Er det 2013 eller hvad?

I år

Nu synes jeg, at du lige skal tage og slappe lidt af, min kære mand!

Og lad være med, at omtale mig som tredjeperson!

Undskyld mig, men du er da godt nok nærtagende, jeg omtaler dig i tredje person, da jeg mener det er den korrekte måde.

Men da du nu er her, kan du så svare på ovenstående spørgsmål?

Nærtagende?
Nej - men konversationen bliver IKKE bedre af, at du har en forkert verbal måde, at angribe tingene på!

Fordi at CDON henholder sig til en gammel regel, det gør det så absolut ikke mere forringet, idet lovgivningen så er blevet forbedret - selvom det nok kun gælder nationalt - og ikke internationalt?
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2013 kl. 14:05
Du kan jo blive ved med at diskutere her omkring, hvad du skulle og ikke skulle. I fald af, at ingen her er ansat hos cdon.com er der jo i gen der kan svare her.
Skriv en mail til dem, og afvent svar.

Derudover må jeg da give folk ret i, at hvis du selv har oplyst dit cpr dengang, så kan du ikke beklage dig over det nu. Om ikke andet, så må du bede dem slette de oplysninger de har om dig, og så ellers finde en anden forhandler.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2013 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Du kan jo blive ved med at diskutere her omkring, hvad du skulle og ikke skulle. I fald af, at ingen her er ansat hos cdon.com er der jo i gen der kan svare her.
Skriv en mail til dem, og afvent svar.

Derudover må jeg da give folk ret i, at hvis du selv har oplyst dit cpr dengang, så kan du ikke beklage dig over det nu. Om ikke andet, så må du bede dem slette de oplysninger de har om dig, og så ellers finde en anden forhandler.

Nu var mit ærinde ikke CDON - men anbefalinger om to andre netbutikker.
-Det er lidt underligt, at en tråd skal drukne i en sidebemærkning - men det er vist noget der gældende på recordere.dk

- Men til det med CDON: Det skulle vist gerne fremgå, af tråden her, at jeg har sendt en mail til CDON og forventer et ærligt svar af CDON.

Og som jeg allerede har skrevet, så fik jeg åbenbart som den eneste, et kommandosvar i sin tid af CDON, at den fulde CPR-oplysning skulle der til for fortsat at handle hos CDON.

Det ændrer ikke på, at CDON er rimelig at handle hos - altså lige bortset fra det med CPR oplysning.

Redigeret af tonice25 - 08-September-2013 kl. 14:19
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2013 kl. 18:55
Nu har mit ærinde som sagt ikke været CDON - men da CDON så alligevel har været omtalt, så er der altså nogle herinde, som har misforstået noget.

Idét CDON har en generel regel, som har været gældende i mange år - beklageligvis.

Men her er et svar, som jeg har modtaget via mail:

Grundet sikkerhedsmæssige årsager, da vælger CDON at vores kunder skal registrere sig med navn og adresse samt ydereligere personlige oplysninger for at verificere personer når de handler hos os.
CDON ønsker at vores kunder skal føle sig trygge ved at handle hos os via internettet.

Ved cpr nr kan vi bekræfte folkebogføring og hermed opkræve betaling fra kunder, som eventuelt ikke betaler og for at forebygge misbrug af andres identitet via nethandel.

Citat slut.

Med andre ord: Dem der så IKKE har registreret sig med det fulde CPR-nummer har altså været heldige - reglen hos CDON er, at man skal registreres på alt - også det fulde CPR-nummer, for overhovedet at handle hos CDON.

Redigeret af tonice25 - 09-September-2013 kl. 18:57
Til top

Besvar Besvar Side  <1 345

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu