recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Jeg gik fra stue bio til hverdagsbrug"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"Jeg gik fra stue bio til hverdagsbrug"

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2016 kl. 11:35
Det er tanke, som jeg tror de fleste halv audio tosser har lige nu, hvor streaming af film og lyd overtager mere og mere af købe markedet. Heldigvis vil der altid være dem som går all ind med bio rum, ordentlig udstyr og købe film for at få det bedste lyd of billed kvalitet.
Jeg var virkelig glad for at kunne leje film i blockster butikkerne fordi der kunne man leje den den medie med det bedste lyd og billede, og dermed får det bedste ud af anlægget derhjemme.
Men da det lukkede har jeg tit stået i det dilemma at vælge imellem at købe en bluray disk når der udkommer en ny film som jeg gerne vil se, eller tage den nemme og leje den over iTunes, som jeg synes trods alt giver den bedste lyd og billed af streamnings mulighederne. Jeg har altid købt klassiker, men jeg er nu desværre begyndt at tænke med pengepungen og lejer næste alle film iTunes. Det er nemt og billigere, fylder ikke på reolen. Billedet synes jeg er meget fornuftig på iTunes, med lidt problemer omkring sort niveauet, hvor detaljer går i et med hinanden. , men det største problem er lyden. bassen og panoreringen af lyden imellem højttalerne. Ikke at det ikke lyder godt, men med dst hd og Dolby hd er der bare flere deltager med og bedre styr på bassen.
Jeg købte for et par måneder siden nye højttalere, rigtig film højttalere som er skabt til at få de mindste detaljer frem Procella p6. Jeg var over glad og begyndte at så nogen gode gamle klassiker på bluray som jeg vidste havde go lyd.
Menefter en uges tid begyndte jeg at tænke på at det var synd at se en film over iTunes nu, fordi det var synd med så gode højttalere og ikke det mest optimale lyd til dem. Samt om jeg egentlig ønskede at opgraderer resten af mit anlæg til det niveau som de 3 p6'ere jeg havde købt til fronten. Det satte en masse tanker igang med hvad med atmos, det kommer nok heller ikke lige foreløbige over streaming, så når jeg vil have det og samtidig opgraderer receiver der kan håndter det, så skal jeg købe filmen hver gang for at få fornøjelsen af det. Samtidig så vil en opgradering af atmos både være med et dyrt hvis jeg vil have en ny anthem receiver, nye baghøjttalere og der skal trækkes kabler på ny. Så jeg tog en rask beslutning, jeg har aftalt med sælger om at bytte procellaerne til den mindre procella p5, som skulle den samme procella lyd som P6'eren, selvføglelige en forringelse, men også billigere og stadig en god film højttalere. Jeg har til gengæld købt en brugt mk 350mk2 subwoofer og solgt min velodyne 1200 ultra. Sikke en opgradering, ikke at velodynen er dårlig, men mk'en gå dybere, flere detaljer og nuancer og sidst, så gør den det bedre til procella'erne, da den er markant bedre fra dyb bas og op til 100 hz, det er en stor opgradering som får det bedst Ud af bluray, og presser hver en detalje ud af streamnings filmene. Det er vildt hvor mange flere detaljer den får frem under i bassen under film! En kæmpe opgradering. Men også nødvendig når jeg går ned i størrelse af højttalere. Jeg beholder min receiver og baghøjttalere som jeg er utrolig glad for, jeg ønsker opgrader ikke til atmos derhjemme, jeg fortsætter med mit 5.1 setup. Og vil nu ikke tænke så meget over om jeg streamer eller køber filmen som bluray. De penge jeg får tilbage for højttalerne gemmer jeg, og så vil jeg til at sparer op til en ny lg 65" oled skærm. Nok B6'eren. Jeg håber lidt den kommer under 35 tusinde til efteråret eller får jul, så vil jeg have en ordentlig julegave i år:) selvom jeg kun se streaming eller bluray film, vil sort niveau, konstrast og farver være en opgradering som man tydelig kan se. Jeg ved ikke hvad jeg gør med uhd film og 4k streaming. Det tager vi til den tid, hvornår jeg skal have hardware til det.
Men jeg ønsker ikke at nedgrader fordi at centeren gør utrolig meget for film lyden, og med en ordentlig subwoofer får du så mange detaljer frem i bassen. Men jeg vil indtil videre beholde det ved et 5.1 setup som giver en god lyd til film. Jeg kunne aldrig finde på gå ned til en soundbar, alle nyder jo at se tv og film med ordentlig lyd. Men jeg er gået fra at konstant se på nye av produkter og hvad der bevæger sig, til at jeg har nu et lækker setup og det vil jeg nyde til det jeg nu ser. Jeg mener at med et 5.1 højttalere setup og med en ny lg oled, som har de nye standarter for 4k og farver. Det glæder jeg mig til at få hjem :)
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2016 kl. 18:40
Tak for kaf en smøre;b.. Fedt med tilbagemeldingerne:).

Jeg tror jeg sætter jagten ind på en receiver der kan lette brugen lidt i det daglige. 
Vil stadig gøre mit apple tv4, til hjertet i setuppet, med hjælp fra Channels (Når jeg får det til at virke igen).
På den måde er netflix, infuse, HBO, youtube og intune tilgængelige på en og samme flade.
En harddisk i tv´et til optagelse, der lagres til brug i infuse.
Så tænker jeg at jeg har lavet et setup der er brugervenligt til fruen og i det daglige for mig.

Med atv4 som bruger flade er airplay for nu også tilgængelig uden skifte på div enheder.

Så må min Mini Mac fortsat fungere som en server af en art, der ligeledes har et par harddiske tilkoblet.
Og tænker at 5.1 setuppet igen skal komme i spil, når ungerne for lidt alder. Så må de samle lidt støv den næste tid, da jeg godt kan se det kun blir en større udgift at afskaffe 5.1 nu for at få det ind igen om 2-3 år.
Så jagten på en receiver inkludere 4k, Atmos og airplay. Ville så gerne blive i Nad, men det har lange udsigter for dem.
Marantz er tiltalende og tænker jeg skal have fat i en SR6010 for at ramme wattene på min Nad.
Egentlig vel et overkill, men jeg er vild med det løft Nad´en gav mine Fazon LCR

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9403
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2016 kl. 11:34
Hvorfor benytter du channels, har dit tv ikke indbygget tuner ?
Har du fundet en metode så du kan optage via dit ATV ?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2016 kl. 11:44
Jo jo mit tv har tuner, det var mere fordi jeg havde et ønske om at bruge Apple tv som bruger flade og bruge dens Remote i daglig brug og familie brug
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2016 kl. 15:01
Har det givet en bedre oplevelse ?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2016 kl. 21:09
Det virker som bekendt ikke lige nu(har måttet installere flere apps igen efter opdatering på ATV), men i "test" perioden gav det et simpelt setup, hvor netop Apple remoten var styreenheden og alt hvad der er i brug herhjemme af film mm var tilgængeligt i Apple tv. Det var fruen ret glad for, men ikke selve kanal styringen i channels, men det var en vanesag. Tænker det skal sættes op igen, når jeg kan få det til at virke.
Så blir en iPad/iPhone og pludselig en ret nem Remote.

Jeg tror hvis jeg skifter musik tjenesten ud til Apple Music, så er det tæt på komplet. Fruen har nemmere ved at bruge vores hue system på den måde.
Eller det blir faktisk brugt så ihvertfald:)
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2016 kl. 21:31
Tror ikke du skal forvente at en iPad / iPhone er god som en Remote.

Jeg har selv haft flere musik løsninger i hjemmet, fælles for dem var at jeg var den eneste som brugte dem. Konen ville bare gerne have en gammeldags cd afspiller.

Jeg skiftede det hele ud med sonos, dvs samme system i hele huset. Nu bruger hun det dagligt, og savner ikke sin gamle cd afspiller.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2016 kl. 21:48
iPad er heller ikke tænkt som daglig Remote, blot en simpel til nøds:).

Men brugerfladen er dejlig simpel på ATV. Men ville gerne have noget Sonos til køkkenet
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu