recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp m. Buttkicker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp m. Buttkicker

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kimosabe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 345
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimosabe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp m. Buttkicker
    Sendt: 30-Marts-2016 kl. 09:10
Hej

Jeg håber der er nogen med en god idé derude Smile

Jeg har netop modtaget min nye Wireless Buttkicker, der er en "silent subwoofer" jeg har monteret på min sofa.

Det fungerer umiddelbart ret godt som supplement til mit eksisterende 7.1 setup v. film og spil. Skal dog lige have finindstillet setuppet. Den deler subwoofer-udgangen med et Y-kabel med min nuværende sub.

Men nu kommer mit spørgsmål.

Jeg kunne godt forestille mig at bruge buttkickeren med mit headset. Men da den modtager signal sammen med lydoutputtet fra receiver, ville jeg formentlig skulle deaktivere alle højttalere og pille sub'en ud for at det virker ?

Jeg kører pt. headset ud med optisk fra min ps4, så jeg får både lyd i headset og anlæg såfremt jeg ønsker det, men ville på en eller anden smart måde, gerne bare have signal ud af min subudgang som det eneste når jeg bruger headset.

Er der nogle kloge hoveder der har et godt forslag ? Jeg kører med en NAD T757 surroundforstærker.
Marantz SR7012, NAD 902, DLS R55, DLS RC55, XTZ 99 W12 DSP, BEOVOX 5000, JAMO A510, BenQ TK800, Rega Planar 3
Til top
Bruger udmeldt 29 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Point: 174
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 29 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2016 kl. 17:53
Må jeg lige spørge ind til dine erfaringer med din buttkicker? Jeg har nemlig bestilt et Buttkicker LFE kit,som er "store bror" til den du har,og vil gerne vide hvor meget det egentlig giver,og om du har skruet den på selve sofaen, eller om du bruger det beslag til at sætte under den ene fod?

Ang. dit spøgsmål, er jeg ret sikker på du ikke kan det du vil,da jeg er ret sikker på du ikke kan slukke for signalerne til de andre højtalere. Men,har du en preset knap,kan du vel skrue ned for alle kanaler undtaget subwoofer,og gemme den setting under presets?
Min Marantz har 4 sådanne presets,men bed ikke om NAD har disse.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimosabe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2016 kl. 09:02
Ja du spørger bare :-) Jeg har dog ikke så mange erfaringer endnu, da den lige er kommet ind af døren.

Den er monteret på sofaen, der er ret lang, og med bløde puder i ryggen, og en ret blød siddeflade. Dette isolerer den jo desværre en del, så måske skulle jeg også have taget den større model. Men jeg har endnu til gode at lege med settings osv.

Det virker umiddelbart ret godt alligevel. Man er ikke i tvivl når der kommer dyb bas, og det giver noget ekstra til oplevelsen. Jeg vil ikke sige en ekstra dimension, men det forstærker basoplevelsen ret kraftigt.

Jeg vil meget gerne dele mine erfaringer når jeg har haft tid til at se lidt film, og fået spillet lidt ps4 på setuppet.

Mht. dit svar, er det nok umiddelbart det bedste bud, alternativt skal jeg lave noget konvertering af det optiske output, min amp til headsets har, og føre dem til den wireless transmitter der hører til min buttkicker. Så bør det kunne køre uden forstærkeren. Men jeg ved faktisk ikke om min NAD har mulighed for presets, men det er endnu en ting der skal leges med i weekenden.

Redigeret af Kimosabe - 31-Marts-2016 kl. 09:02
Marantz SR7012, NAD 902, DLS R55, DLS RC55, XTZ 99 W12 DSP, BEOVOX 5000, JAMO A510, BenQ TK800, Rega Planar 3
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2016 kl. 10:27
Mht montering vil jeg anbefale og installere den inde i bunden af sofaen. Det med under den ene fod ser jeg lidt som en nødløsning for dem der ikke ønsker og modificere sofaen.

Har et fotoalbum fra dengang jeg installerede den:

Buttkicker installation

Den giver en rigtig fed effekt, men det er vigtigt og få den indstillet korrekt. Bliver det skruet for meget op for den, bliver folk hurtige trætte af den. Det skal harmonere med lyden og det der sker på skærmen. Hos mig passer det ca når den står til kl 9 på forstærkeren. Og så har jeg deaktiveret de 2 cutoff filtre.

Redigeret af armani-thomas - 31-Marts-2016 kl. 10:35
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimosabe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2016 kl. 13:13
Tak for input Thumbs Up

Problemet med min sofa, er at den kan foldes ud som sovesofa. Dvs. at undersiden er også en madras. Så jeg kan ikke komme til at montere den indeni. Men jeg overvejer andet møbel i længden, så der vil jeg have din løsning med i tankerne. Det giver helt sikkert mere "kick" at gøre det på den måde.

Desværre kan den forstærker jeg fik med wireless settet ikke indstilles så nemt som den du har.

Jeg kan vælge 3 settings: "Music", "Movies" og "Gaming". Derudover er der mulighed for at skrue op og ned, men man kan ikke se hvor den står.

Til top
Bruger udmeldt 29 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Point: 174
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 29 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2016 kl. 13:41
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Mht montering vil jeg anbefale og installere den inde i bunden af sofaen. Det med under den ene fod ser jeg lidt som en nødløsning for dem der ikke ønsker og modificere sofaen.

Har et fotoalbum fra dengang jeg installerede den:

Buttkicker installation

Den giver en rigtig fed effekt, men det er vigtigt og få den indstillet korrekt. Bliver det skruet for meget op for den, bliver folk hurtige trætte af den. Det skal harmonere med lyden og det der sker på skærmen. Hos mig passer det ca når den står til kl 9 på forstærkeren. Og så har jeg deaktiveret de 2 cutoff filtre.

Jeg havde også tænkt mig at sætte den på selve sofaen, og så have en cuttoff frekvens på 30hz,så den kun virker ved de laveste frekvenser. Jeg har købt udelukkende fordi mine naboer klager over mine dual SVS-PB2000 som sagtens kan ryste sofaen alene,men de ryster jo også naboens skabe ;-)..

@Kimosabe
Du må meget gerne dele dine erfaringer når du har fået brugt den lidt.. Jeg ved ikke hvornår min kommer.

Redigeret af Tsunamijhoe - 31-Marts-2016 kl. 13:42
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu