recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ARC (Audio Return Chanal) & CEC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ARC (Audio Return Chanal) & CEC

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2016 kl. 21:54
Keine ahnung! Min kombi fungerer (AS640/RX-A1010).
Har du evt. prøvet med et andet HDMI-kabel?

M.v.h.
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2016
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2016 kl. 23:08
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Keine ahnung! Min kombi fungerer (AS640/RX-A1010).
Har du evt. prøvet med et andet HDMI-kabel?

M.v.h.

OK.
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2119
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2016 kl. 10:26
Min RX-A3050 har også problemer og jeg har fulgt opskriften i manualen. Og det er ikke kun ARC fra min Pana VT30 der er problemet, nogen gange virker lyden heller ikke fra BLU-RAY og Chromecast. Så jeg starter hver gang med at gå i setup og slukke og tænde for CEC Angry så virker det hele.

Min gamle Onkyo virkede bare altid (samme fjernsyn, blu-ray og CC) og det krævede ikke nogen bestemt tilslutningssekvens, så jeg tror Yamaha har en ringe CEC/ARC implementering Confused
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2016 kl. 10:29
Jeg kan ikke forstå I gider at bøvle med det system. Det fungerer jo upåklageligt med en Logitech fj.btj.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2016 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Min RX-A3050 har også problemer og jeg har fulgt opskriften i manualen. Og det er ikke kun ARC fra min Pana VT30 der er problemet, nogen gange virker lyden heller ikke fra BLU-RAY og Chromecast. Så jeg starter hver gang med at gå i setup og slukke og tænde for CEC Angry så virker det hele.

Min gamle Onkyo virkede bare altid (samme fjernsyn, blu-ray og CC) og det krævede ikke nogen bestemt tilslutningssekvens, så jeg tror Yamaha har en ringe CEC/ARC implementering Confused

Det tror jeg ikke - mit Setup virker (nu) perfekt.

M.v.h.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2016 kl. 10:44
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg kan ikke forstå I gider at bøvle med det system. Det fungerer jo upåklageligt med en Logitech fj.btj.

Og jeg kan ikke forstå at du gider bøvle med det Logitech skrammel.

M.v.h.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19566
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2016 kl. 11:27

+1, derfor købte jeg noget "Lintronic skrammel" og en "skrammel B&O fjernbetjening" :-)

Og nej, jeg bruger hverken ARC eller CEC til noget som helst, jeg bestemmer og jeg får det til at virke - hver gang - uden at skulle gentage sekvenser, som jeg skulle med min Logitech, når ikke alle enheder lige modtog en kommando.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2016 kl. 11:41

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

M.v.h.

Touche!

Dengang hdmi cec virkede mellem mit Pana TV og afspiller, samt Onkyo reciever, var det såmænd udmærket. Idag kunne jeg formentlig få Pioneer's eget system til at virke, men synes om Logitech, da der også er skiftende STB boxe i ligningen, som tar mindre end 10 min at udskifte i Logitech SW.
Til top
thygekm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Februar-2014
Sted: Denmark Kolding
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thygekm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2016 kl. 20:29
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af thygekm thygekm skrev:

Og da ARC sendes via CEC kan du være uheldig at løbe ind i kompatibilitets problemer mellem nogle mærker.

ARC sendes ikke via CEC. CEC er en del af HDMI standarden, hvilket ARC også er. Men der er intet til hinder for at lave et tv der har ARC, men ikke CEC og omvendt.

Klaus

UPS, der kom jeg vist til at blande æbler og bananer.
Jeg sad og tænkte på "volumen +/- signalerne" som en del at ARC, med det et de selvfølgelig ikke.
Jeg tæver lige mig selv over fingerne med en lineal
Du må godt komme og være med Klaus.
Til top
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Randers NV
Point: 796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2016 kl. 19:07
jeg tror også det er min Onkyo receiver, der er problemet for mit problem kommer både via TV og Nvidia Shield, lyden forsvinder ikke helt men center lyden forsvinder, hvis jeg sætter filmen på pause eller stopper den og starter igen virker det igen, pænt irriterende :D

Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu