|
Rense bærbar hp x 2 for støv |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
forzajuve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Juni-2007 Sted: Jyllinge Status: Offline Point: 6487 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 16-Januar-2014 kl. 22:15 |
Hejsa er lidt af en kylling, så tænkte im der var en venlig sjæl der ville hjælpe mig af med at skille ti bærbare hp pavilion dv 7 af og rense dem for støv. Har coolers de står på men vil mega gerne have dem renset.
Vil gerne give en ramme øl eller noget i den stil for hjælpen. Skal være på Sjælland. På forhånd tak |
|
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
|
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1234 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er ikke i nærheden af Sjælland, men ville gerne have hjulpet.
Når det er sagt, så er der ikke meget at være nervøs for. Mit bud er, at du med en manual i hånden ret hurtigt kan se dig frem til hvilke skruer du skal have ud. for at få adgang til blæserne (som her vil være synderne). Normalt skal man ind fra toppen for at få adgang til blæsere, og normalt gøres dette ved at pille et par skruer ud i bunden hvorefter tastaturet kan listes af. Der er en manual her: http://www.hp.com/ctg/Manual/c01689926.pdf og en Youtube guide her: http://www.youtube.com/watch?v=WLQ98LwNUKI /ask
|
|
![]() |
|
GreedyDK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-September-2011 Sted: Odense Status: Offline Point: 64 |
Hejsa
Har du prøvet at rense med trykluft på dåse, altså udefra gennem plastikribberne? Det plejer at kunne løsne de værste nullermænd i kølerribberne. Jeg har selv skiftet blæser i et par hp dv 7, og du kan ikke komme ordentligt til blæser/køleren med mindre du splitter den _helt_ ad - som du kan se i Youtube-videoen der bliver linket til. Så prøv at blæse trykluft (ikke fra en kompressor) udefra, og hvis det ikke hjælper så skal du igang med at arbejde ;-)
|
|
![]() |
|
Guests ![]() Gæst ![]() |
Det er måske ikke altid den bedste ide. Det svarer lidt til at stoppe en vatpind i øret i et forsøg på at fjerne en prop af ørevoks. Det er muligt, at man får noget af det ud, men man risikerer samtidig at resten bliver pakket endnu mere sammen og dermed endnu vanskeligere at få ud.
Men det er korrekt, at en DV7 nærmest skal splittes totalt ad for at man kan rense blæseren ordentligt, eftersom blæseren kun kan tilgås ved at løfte bundkortet af, hvilket igen betyder, at man ikke kommer udenom fladkablerne, som kræver en vis påpasselighed. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |