|
Slippe for besked om cookies? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6259 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-Januar-2014 kl. 13:33 |
Her på det seneste er det som om at der vises en besked om, at der bruges cookies, på de fleste websteder
Kan man ikke slå det fra én gang for alle, altså en indstilling der gælder universelt? |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19566 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bed din computer om at huske cookies, så får du dem kun en gang pr hjemmeside du besøger.
Klaus |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Det skyldes europæisk lovgivning om skiltning af cookiebrug. Alle sider skal skilte med det.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
Det passer desværre ikke altid. Det er i orden at lovgivningen forlanger at man skal fortælle om cookies, men det burde være en selvfølge at man kan fravælge at se beskederne gang på gang. |
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19566 |
Jeg har ingen problemer med cookie pop-up der gentager sig selv. Kun når ejere af hjemmesiderne udsender dem igen/ændrer dem.
Klaus |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Det er ikke muligt at omgå dette forrykte tiltag fra en flok latterlige bureaukrater. - Der har været en del artikler på version2.dk om emnet - med ret så heftige diskussioner til følge - læs eksempelvis http://www.version2.dk/artikel/prominente-offentlige-hjemmesider-lever-ikke-op-til-cookie-lovgivning-55743
:( - og det er desværre ikke muligt at "filtrere" sig ud af det med alskens addons til browserne da det er et helt generelt javascript der bruges - (med mindre man bruger noscript som blokerer AL javascripting på hele det pågældende site, hvor man så typisk mister en del funktionalitet) |
|
![]() |
|
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
Jeg kan fx ikke slippe for at acceptere cookie fra e-Boks.dk, når jeg logger ind med NemID. Kan du? |
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|
![]() |
|
Intet problem her med Firefox.
Klaus |
|
![]() |
|
Rolf Lemmike ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Maj-2007 Status: Offline Point: 1054 |
**** Plus.
|
|
![]() |
|
Jeg bruger også Firefox. Men nu ogdager jeg m.h.t. e-Boks.dk, at det ikke er en cookie, jeg gentagne gange får besked om, men derimod denne besked: "For at komme videre til e-Boks skal du tillade, at dette websted får adgang til dit personnummer." Denne besked er for så vidt lige så overflødig at få serveret gang på gang som beskeder om cookies, men desværre må der mangle en cookie til at huske, at jeg tillader adgangen til mit personnummer. Men det er måske symptomatisk, at de pokkers mange unødvendige beskeder medfører, at jeg ikke gider læse dem! Jeg ved, at jeg må acceptere dem for at komme videre. Redigeret af Vilhelm - 22-Januar-2014 kl. 01:15 |
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |