|
PC vil ikke boote fra wn 7 disk |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mondeo93 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 174 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-Januar-2014 kl. 01:25 |
Hej
jeg har en Fujitsu Siemens Amilo Pi 1505 Jeg ikke kan få til at boote fra Disk,den starter bare windows 7 op hver gang. Oprindelig ligger der win 7 på nu, men den skal slettes pga. fejl og den nye her jeg har skal installeres. Går jeg så ind og åbner disken for at vil installere den den vej, skriver den "installationsdisken er ikke kompatible med denne variation af Windows og at jeg skal bruge den korrekte disk for at kunne opgradere", og det skal jeg jo ikke Bootrækkefølgen har jeg sat sådan. 1: IDE CD: Optiarc DVD RW 2: IDE HDD 3: USB CDROM 4: PCI BEV Hilsen Ulrik |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10479 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er det en original Windows 7 DVD? Hvis det er en hjemmebrændt er mit bud, at den ikke er lavet bootable.
Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
mondeo93 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 174 |
Ja det er en brændt dvd en udgave man kan installere på flere maskiner fra samme dvd. Jeg har lige installeret windows 7 med dvden på vores andre pcer en ældre stationær og en ældre HP pavilion dv6000 uden problemer med samme specifikationer som Fujitsu simens pcen der ikke vil boote
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
jeg kan huske der var et eller andet sted i bios på min gamle nx6110 som forbød boot fra andre enheder end HDD - prøv lige at kigge lidt efter om der skulle være et "disabled" flag et eller andet sted omkring USB-boot eller sådan noget. Det kan være det hjælper.
|
|
![]() |
|
Jeg har nu lige gået bios igennem og der er stort set intet jeg kan "enable" bios hedder PhoeniBios
Det eneste der står som "Disable" er LAN Remote boot |
|
![]() |
|
Jeg tænkte måske om det kunne have noget med DVD drevet at gøre, mener nogle påstår at det kunne være årsagen
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10479 |
Det er selvfølgelig en mulighed. Har du indtryk af, at det er slidt op eller har det haft problemer med at læse andre skiver? |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Nej engelig ikke, syntes mange gange man kan høre på laseren om den har problemer med læsningen i form af den klikker elle drevet kører ujævnt og det virker det ikke om der er noget der, men igen muligheden er der
Så har en fra en HP pavillion dv6000 det drev har nemlig kunne boote win 7 på den computer den sidder i, var måske en mulighed at prøve det |
|
![]() |
|
Nu har jeg prøvet med den fra HP PCen og det er samme resultat
Er der nogle måder at nulstille en harddisk på så den booter op helt af sig selv ? |
|
![]() |
|
londahl ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Oktober-2009 Sted: Lolland,Danmark Status: Offline Point: 139 |
Prøv at lav en Windows 7 USB stick og installer fra den i stedet.
Kan f.eks gøres med http://www.wintobootic.com/ (gratis)
|
|
LG 47LM620T, Pioneer VSX-922K, 4x Cerwin-Vega! V-5M, 1x Cerwin-Vega! V-5C, 1x Cerwin-Vega! LW-12X
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |