|
Slukke computer/modem på kontakten? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6259 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-April-2014 kl. 16:56 |
Kan det betale sig at slukke min stationære computer og modemmet på stikkontakten om natten?
Modemmet kører vel altid og netværkskortet i computeren er nok osse tændt? Eller er det så lidt, man sparer, at det ikke kan betale sig? |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3842 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kommer da an på hvor gammel din PC er. Min ældgamle stationær PC trak så vidt jeg husker 15w når den var slukket ! Men tror helt ærlig ikke en moderne PC gør det.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6259 |
Den er to år
|
|
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1597 |
Jeg vil vende den om og spørge; hvorfor ikke?
Jeg har slukket for alt isenkram de sidste 5 år. Man slukker jo også for de nye LEDpære om natten, selvom de tit kun bruger under 5W. |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7132 |
Har aldrig slukket for pc grej på stikkontakten.
Og heller ikke for av udstyret. Gider ikke vente på modem bliver klar og tror ikke nyere pc bruger noget særligt når de er slukkede. |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
Du kan da bare gå og lave noget andet, imens modemet hygger sig med at varme op!
![]() |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7132 |
Ja kunne godt vente. Men glemte at fortælle at jeg også har Sonos i hele huset og det også bruges som vækkeur. Så jeg behøver at router og modem altid er tændt
![]() |
|
![]() |
|
Prasmus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 538 |
Hvad med at købe eller låne et "spare-o-meter" og måle dit faktiske forbrug. Du kan formentlig låne et hos dit el-selvskab. Køber du en, så lad være med at købe de billige, de måler forkert og især når vi er nede i området 1-10w.
Ud over at spare strøm ved at slukke, så nedsætter du også faren for brand pga. en fejl i udstyret. Jeg slukker selv for alt som jeg ikke har brug for kører, dog med de undtagelser hvor jeg synes det er for upraktisk eller giver forringelser i hverdagen (som f.eks. internet router, fordi det er rart bare at kunne tænde tableten og smutte på nettet uden at tænker over om routeren er tændt/slukket, samt andre netværks mæssige grunde). |
|
![]() |
|
Hvis nu jeg ikke slukkede...
Så kunne jeg høre musik via Airplay / iTunes Match |
|
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
kec2 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 336 |
I kroner og øre kan det altid betale sig at spare strøm. 70% af det vi betaler for strømmen er jo moms, skatter og afgifter.
Modemet skal vel ikke bruger meget mere tid på at starte op end computere, så du har ikke nogen venter-/spildtid der. eks. Et modem der bruger 20W, der køre 24/7 koster ca. 420 kr om året. 20W * 24 timer * 365 date / 1000 * 2,4 kr = 420,- |
|
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |