recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny stationær computer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny stationær computer?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sorensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Februar-2007
Status: Offline
Point: 450
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sorensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny stationær computer?
    Sendt: 07-Februar-2014 kl. 10:49
Jeg overvejer at købe en ny stationær computer så løb jeg over dette tilbud fra Aldi imorgen
http://www.aldi.dk/aldi_multimedie_pc_system_48_5_4046_13578.html

Er det billigt eller kan man få noget der er bedere/vildere for samme pris eller billigere?

Kom gerne med forslag.

Tak

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2014 kl. 11:43
Du kan jo selv læse anmeldelsen og vurdere, om det er noget for dig:
http://www.altomdata.dk/staerk-stationaer-computer-med-kraftoverskud

Bundkortet er skrabet. Der mangler USB 3.0-porte på bagsiden. Strømforsyningen er kun på 450W (og formentlig af tvivlsom kvalitet) og sammenholdt med kabinettets størrelse kommer man næppe til at sætte et stort grafikkort i maskinen på et senere tidspunkt. Der nævnes ikke noget om SSD-typen, men her kunne jeg også forestille mig, at man har valgt en billig model for at spare penge. Grafikkortet er et OEM som har mindre hukommelse og båndbredde end almindelige GTX 760-kort.

CPU'en er OK. Den koster i løs vægt ca. 1300 kr. og ydelsen passer på prisen.

Der er ikke tale om noget hverken godt eller dårligt tilbud. Man får, hvad man betaler for. Hvis maskinen passer til de behov, man har i dag og forventer at have måske de kommende 3 år, så er der vel ikke noget i vejen med det.

Problemet er manglende fleksibilitet. Vil man gerne løbende kunne tilpasse den til skiftende behov og pengepung vil man nok hurtigt konstatere, at man skulle have bygget en maskine selv fremfor at købe en fix og færdig hos Aldi.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu