recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan ofte kun sende 3 linjer af en mail???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan ofte kun sende 3 linjer af en mail???

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kan ofte kun sende 3 linjer af en mail???
    Sendt: 23-Februar-2014 kl. 10:16

Det normale med mail fra en udbyder er, at når der skiftes til anden udbyder, så er kontoen ikke længere aktiv. Man skal så have konto hos den nye udbyder, eller oprette en Webmail, den kan bruges hos alle udbydere. Har ikke haft udbydermail de seneste10-12 år.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2014 kl. 12:05
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det normale med mail fra en udbyder er, at når der skiftes til anden udbyder, så er kontoen ikke længere aktiv. Man skal så have konto hos den nye udbyder, eller oprette en Webmail, den kan bruges hos alle udbydere. Har ikke haft udbydermail de seneste10-12 år.

Jeg kan slet ikke se, at problemet skulle være mail kontoen som er nedlagt - hvis kontoen er nedlagt pga af skift til anden udbyder, kan der jo hverken sendes eller modtages mail, hverken helt eller delvis.

tror mere på at det enten er et opsætnings spørgsmål eller som spørgeren selv er inde på, en fejl 40
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2007
Point: 890
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2014 kl. 12:10
Bruger hun en webmail?P Eller sender hun fra outlook etc?

Det er ikke sådan at hun ser tingene i preview mode og dermed kun de første 3 linier....

< ="cosymantecnisbfw" co="cs" id="SILOBFWID" style="width: 0px; height: 0px; display: block;">
.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2014 kl. 12:10

Det er et spørgsmål om tid, så er den nok lukket. Så opret en konto hos f.eks Google, Yahoo eller anden, de virker overalt, og også fra andre PCer.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2006
Point: 852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2014 kl. 12:55
Jeg har tidligere haft problemet, at når jeg modtog mail fra en bestemt afsender, var skriftstørrelsen så lille, at det var umuligt at læse mailen - problemet var enten mus eller tastaturet som gav fejlen.

Og ja, jeg ved godt at det måske ikke er relevant i denne situation, men der vel også ligge et hardware problem som ikke er synligt
Til top
LeChuck Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-April-2011
Point: 174
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LeChuck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2014 kl. 13:29
Der er en del der har oplevet lignende problemer med Outlook 2003. I deres tilfælde var det så vidt jeg husker noget med at Outlook sendte det først gemte udkast. Det passer fint med at det ikke sker hver gang (hvis hun når at skrive hele mailen inden den gemmer automatisk). Men hvis det er tre linjer hver gang det sker, lyder det mindre sandsynligt. Jeg har heller ikke hørt at 2007 udgaven skulle have samme problem.

For Outlook 2003 problemerne var løsningen at afinstallere IE11, og gå tilbage til version 10. Microsoft har så et værktøj der kan sørge for at den ikke kommer ind igen via updates.

Har du prøvet med et andet mail program?

Redigeret af LeChuck - 23-Februar-2014 kl. 13:30
Til top
LeChuck Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-April-2011
Point: 174
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LeChuck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2014 kl. 15:40
Det er muligt at slå autosave unsent fra, hvilket helt sikkert er værd at prøve. For nogle virkede det også at gemme beskeden før de sendte (brug evt. CTRL+S shortcut).  Men den mest stabile "løsning" virker til at være afinstallation af IE11.

Det kunne måske være en ide for dig at tjekke eM Client ud i stedet? Den minder meget om Outlook 2003 interface mæssigt, og kan så vidt jeg husker importere både kalender, kontaker og mail direkte. Den kan tage to kontoer i gratis versionen, hvilket burde være rigeligt til din mor.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19566
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2014 kl. 16:32
@ChrisJJ:
Jeg kan på det kraftigste anbefale at kaste Outlook på porten og skifte til Thunderbird.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19566
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2014 kl. 18:17
Yes yes, kender det. Min mor er knapt så gammel, men det var en kæmpe lettelse for både hende og mig (som supporter) at skifte.
Min svigermor bruger stadig outlook og det er da ren bøvl i forhold til.

Jeg kan forstå at man bruger outlook op mod en Exchange server (det gør jeg selv på arbejde), men til privat brug giver den da bare mere bøvl end godt er - hvilket i også selv mærker nu.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu