recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - yousee til 4 tv.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketyousee til 4 tv.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6487
Direkte link til dette indlæg Emne: yousee til 4 tv.
    Sendt: 06-Maj-2010 kl. 21:49
Hejsa

står og skal have yousee kabel tv, jeg har to tv der har indbygget dvb-c og to der ikke har , jeg skal have yousee plus og det der følgermed, HD ja tak. Men skal jeg have 2 bokse til de to andre tv, eller hvad gør jeg. og hvordan deler jeg mit kabel tv i 4 ??

på forhånd tak

Jon
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2010 kl. 22:06

Hvis der skal ses de Digitale kanaler på de TV der ikke har  Kabel Tuner, så skal der naturligvis anskaffes en til dem. Skal der trækkes kabler til de øvrige TVer, er det nemmest med en sløjfeinstalation. 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2010 kl. 07:05
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Hvis der skal ses de Digitale kanaler på de TV der ikke har  Kabel Tuner, så skal der naturligvis anskaffes en til dem. Skal der trækkes kabler til de øvrige TVer, er det nemmest med en sløjfeinstalation. 
Det er da ikke nødvendigvis nemmest med en sløjfeinstallation ?? Det kommer da helt an på hvordan kablerne kan trækkes........
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2010 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

Hejsa 
står og skal have yousee kabel tv, jeg har to tv der har indbygget dvb-c og to der ikke har , jeg skal have yousee plus og det der følgermed, HD ja tak. Men skal jeg have 2 bokse til de to andre tv, eller hvad gør jeg. og hvordan deler jeg mit kabel tv i 4 ?? på forhånd tak Jon

Du giver ikke tilstrækkelige oplysninger til at kunne svare tilfredsstillende.

Er alle 4 tv HD Ready? Kan de to tv med DVB-C tuner behandle komprimeringsformatet MPEG4, hvilket er nødvendigt for at kunne modtage HD-kanaler?

Hvad ønsker du af muligheder på de 4 tv? Du siger du skal have "YouSee Plus og det der følger med".

YouSee Plus er den maksimale, men dyreste løsning med YouSee HD-boks med harddisk og YouSee programkort. Derved kan du tilkøbe ekstra tv-pakker og bruge Pause, StartForfra, Cinema filmleje og TV Arkiv. Men er det virkelig den løsning du vil have ved alle 4 tv? Det kræver en HD-boks med kort ved alle 4 tv.

Hvordan antennekabler kan og skal trækkes, afhænger af rumforhold og andet, men kan først drøftes  når det er afklaret hvilke digitale bokse du får.

Redigeret af Vilhelm - 07-Maj-2010 kl. 09:49
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2010 kl. 10:26
Jeg ved at mit lg 50ps8000 har dvb-c tuner..

Så har jeg et panasonic 42pv70 som står i soveværelset og så 2 tv´er til børnenes værelser. Det er nok kun det i stuen der skal en box på som kan alt det smarte med HD osv.. resten skal bare bruges til at se alm tv med... Skal nok lige skrive hvilke slags tv de sidste 2 er når jeg kommer hjem .. tror det nee er lg lh2000
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3842
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2010 kl. 11:25
Alle kanaler (på nær HD) sendes jo som analog. Dvs. at hvis børnene har alm. CRT så kræver de jo ikke noget for at se analog TV
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2010 kl. 11:32

Jeg ved at mit lg 50ps8000 har dvb-c tuner.. 
Så har jeg et panasonic 42pv70 som står i soveværelset og så 2 tv´er til børnenes værelser. Det er nok kun det i stuen der skal en box på som kan alt det smarte med HD osv.. resten skal bare bruges til at se alm tv med... Skal nok lige skrive hvilke slags tv de sidste 2 er når jeg kommer hjem .. tror det nee er lg lh2000

Foeløbig dette svar:
LG 50PS8000 har DVB-C MPEG4 tuner og kan derfor uden boks modtage alle tv-kanaler i dit abonnement, herunder DR HD. Der behøves kun programkort for at modtage kodede kanaler, herunder bonuskanaler i HD og evt. tilkøbte tv-pakker. Men tv'et har givetvis et CI-slot til CA-modul (kortlæser) og YouSee programkort (30 kr./md.).
Kun hvis du ønsker adgang til optage- og  pause-funktioner, StartForfra, Cinema og TV Arkiv, behøver du en HD-boks fra YouSee til dette tv.

Hvis børnene har LG LH2000, ser det ud til at det er tv med DVB-C MPEG4 tuner, og så kan disse tv det samme som LG tv'et, og der behøves ikke kort hvis der ikke skal være adgang til kodede kanaler. Ønsker du det, kan du for 15 kr./md. få såkaldte Tvillingkort (ekstra kort).

Panasonic 42PV70 har ikke DVB-C tuner. Det kan derfor ikke vise digitale kanaler fra YouSee uden en digital modtagerboks.

Du kan måske have glæde af at se de forskellige muligheder i min vejledning på 6 sider som findes her på Recordere: Godt i gang med digitalt kabel-tv fra YouSee

Vedrørende en hjemmeinstallation med kabeltræk til 4 tv kan du i første omgang se denne vejledning http://digitalt.tv/sadan-sikrer-du-dig-optimale-kabel-tv-signaler

Redigeret af Vilhelm - 07-Maj-2010 kl. 12:09
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2010 kl. 20:49
mega fedt.. det er kun et af pigernes tv der er lg.. det andet er et lcd jeg købte i elgiganten desværre uden dvb-c men det ser ud som om der er indgang til et indstikskort...

Jeg tror jeg må ud og kigge efter en fordeler til alle tv´erne.. og nogle gode kabler, nogen der ved hvor man køber det henne ??

Må også heller lige kigge på den blå avis efter en yousee boks
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2010 kl. 20:54

CA modul plads, hvad vil du dog bruge den til.? Kabler vægdåser og andet kan købes hos den lokale antennemand.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2010 kl. 22:38

mega fedt.. det er kun et af pigernes tv der er lg.. det andet er et lcd jeg købte i elgiganten desværre uden dvb-c men det ser ud som om der er indgang til et indstikskort...

Den indgang dur under ingen omstændigheder til digitalt kabel-tv, eftersom tv'et ikke har en DVB-C tuner. Der kræves en digital modtagerboks af typen DVB-C. En billig boks er YouSee's  Sagem 60. Den kan modtage SD-kanaler (standard-kanaler), som der er flest af, men ikke HD-kanaler.

Med tv'et kan selvfølgelig uden videre modtage de analoge tv-kanaler.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5307
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2010 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Alle kanaler (på nær HD) sendes jo som analog. Dvs. at hvis børnene har alm. CRT så kræver de jo ikke noget for at se analog TV

Ikke korrekt, se på:

Kanaler mærket med D sendes kun digitalt.

Spørgsmålet er så om det er kanaler man vil se på alle TV.

Mvh JørgenT
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu