recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DIY Subs - hjælp til valg af enhed m.m.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DIY Subs - hjælp til valg af enhed m.m.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Preps Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-December-2004
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 456
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Preps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DIY Subs - hjælp til valg af enhed m.m.
    Sendt: 01-Marts-2016 kl. 23:48
Nå! - nu prøver jeg at kaste mig ud i et DIY projekt med høj WAF faktor Smile

Planen er at lave 2 stk. subwoofere, som enten skal indbygges i mit nuværende AV møbel (Mistral AV),
eller alternativt i 2 enkelte moduler i samme serie som monteres på væggen, på hver sin side af det nuværende møbel.

På baggrund af ovennævnte bliver kabinetternes MAX udvendige mål ca. B: 51cm, H: 38cm, D: 42cm,

Derfor er udgangspunktet at det skal være lukkede kabinetter, 
MEN hvilke enheder vil være de bedste til formålet når de skal performe bedre end f.eks. Velodyne SPL-1200 Ultra?

Generelt får Dayton Audio's Ultimax enheder gode ord med på vejen, derfor er UM12-22 12" Ultimax DVC sikkert et oplagt valg, men er de nødvendigvis de bedste til mit formål?

Jeg prøvede at regne lidt på kabitterne i WinISD, men syntes ikke jeg kan få det til at virke rigtigt, så hvis der er en som kan hjælpe med det når enhederne er fastlagt, ville det være super.

Det kunne være rigtig fedt med jeres input til enheder samt til projektet generelt.

Redigeret af Preps - 01-Marts-2016 kl. 23:53
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2016 kl. 07:11
Hvad er dit budget til projektet inklusiv forstærker?
Til top
Preps Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Preps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2016 kl. 07:41
Jeg har ikke lagt mig helt fast på et budget, men regner med en inuke 3000 dsp som forstærker og ca. 5K pr. Sub.
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2016 kl. 10:12
Hvad farve er din reol? Hvis den er malet, er det så ikke billigere at bygge en kasse til subwooferen og så selv skrue/lime plader udenpå subben så den kommer til at ligne mistral reolen? Men for 5000 pr sub er alle muligheder åbne, det er kun kassens størrelse der sætter begrænsningen. Hvad skal de spille sammen med?
Til top
Preps Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Preps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2016 kl. 11:32
Reolen er hvidlakeret, og meningen er ,som du nævner, netop at bygge et kabinet til hver sub som passer ind i Mistralreolen med lille afstand, hvor der kommer lidt resonansdæmpende skumgummi, for at siderne på reolen ikke vibrerer.

Subberne skal monteres på væggen igennem bagsiden af kabinettet og reolen. Således undgår jeg problemer med aflastning i fht. gulvet, men tænker dog på hvor vidt de giver problemer med væggen. (vådrumsgips på OSB plader)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu