|
Spikes eller gummiklodser under HT på parketgulv? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
-Henrik- ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-December-2012 Status: Offline Point: 412 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-Marts-2016 kl. 15:37 |
Ja, titlen siger sådan set det hele.
Hvis jeg skal afkoble HT, som står på parketgulv, skal der så spikes eller "gummiklodser" under HT? |
|
![]() |
|
HenrikStevn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Februar-2014 Status: Offline Point: 913 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Spikes kobler højttalerne mere til gulvet. Hvis gulvet er ret massivt (betongulv, tykke egeplanker osv.) er det en rigtigt god ide. Men det er det modsatte af afkobling.
Hvis dit gulv har en tendens til at "ryste med", så er det måske bedre at afkoble højttalerne fra gulvet. Det kan du gøre ved enten at stille højttalerne på noget absorberende, som nogle relativt bløde gummifødder. Men du kan også stille dem på en betonflise, som øger den samlede masse som højttalerne prøver at sætte i svingninger, og derved nedsætter resonansfrekvensen. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19566 |
Spikes laver hul i parketgulvet - til gengæld står højttalerne så rigtigt godt fast!
Klaus |
|
![]() |
|
Jesna ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Februar-2010 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 220 |
Jeg bruger spikes med tablets/coins under mine højttalere på mit trægulv. Har prøvet med damping feets, men spikes giver det bedste resultat.
/Jakob
|
|
Receiver: Marantz SR7009 | Front: Lektor 6 | Center: Lektor LCR | Surround: Lektor 1 | Sub: XTZ 99W 12.16
TV: Samsung 55JU7005 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19566 |
Spikes med coins under, svarer til en almindelig medtalfod, med mindre spiken er så blød at den giver sig.
Klaus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |