recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround fra tv til Receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Surround fra tv til Receiver

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
silva22 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér silva22 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Surround fra tv til Receiver
    Sendt: 03-April-2016 kl. 21:41
Hej. håber i kan hjælpe . Har et helt nyt Samsung tv koblet til min Denon 1911 receiver via hdmi stik , og derfra ud til min Yousee box og Blu-Ray afspiller , så det det hele køre gennem min receiver. Men når jeg bruger mine app (Netflix )på selve fjernsynet kan jeg kun få lyd på via mit tv , altså ingen surround, og ikke gennem min receiver. Hvordan kan jeg det , uden optisk kable ? Vil gerne have surround direkte fra mit tv ned til min receiver .
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2016 kl. 22:06
Oprindeligt skrevet af silva22 silva22 skrev:

Hej. håber i kan hjælpe . Har et helt nyt Samsung tv koblet til min Denon 1911 receiver via hdmi stik , og derfra ud til min Yousee box og Blu-Ray afspiller , så det det hele køre gennem min receiver. Men når jeg bruger mine app (Netflix )på selve fjernsynet kan jeg kun få lyd på via mit tv , altså ingen surround, og ikke gennem min receiver. Hvordan kan jeg det , uden optisk kable ? Vil gerne have surround direkte fra mit tv ned til min receiver .
Ser ud til din receiver har ARC understøttelse, og mon ikke også dit nye TV har. 
Mvh. JørgenT
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2016 kl. 22:09

TVet har ARC og det har Reciveren også, så der er lyd fra TVet til Reciveren, hvis det er sat rigtigt op, du skal starte med at sætte Reciveren op til at hente TV lyd på HDMI. Aktiver Anynet på TVet samt CEC på begge enheder.
Det er beskrevet i manualerne til enhederne hvordan det gøres.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2016 kl. 23:09
Fejlen kan nemt ligge i hvilken HDMI indgang du bruger på TV'et. Jeg har aldrig set TV, der har ARC på mere end en HDMI indgang og det er næsten altid på HDMI 2.
Men udover det, så skal du huske at slå ARC funktionen til på både TV og receiver.
Til top
silva22 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér silva22 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2016 kl. 17:11
Tror desværre ikke mit helt nye Samsung Ue65ju6575 ikke understøtter ARC?? Der står hvertfald ikke nogle bagpå ved HDMI udgangene .
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2016 kl. 17:35

Det har ARC, det skulle være HDMI 2, kan bare ikke se i manualen om det er den, der skulle på tilslutningen stå ARC, Læs side 160 i manualen hvis ikke du kan få det til at virke.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
silva22 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér silva22 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2016 kl. 17:52
Der intet bag på. Ud fra HDMI2 står der (MHL)
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2016 kl. 19:16
Oprindeligt skrevet af silva22 silva22 skrev:

Tror desværre ikke mit helt nye Samsung Ue65ju6575 ikke understøtter ARC?? Der står hvertfald ikke nogle bagpå ved HDMI udgangene .
Ifølge manual, som kan downloades her:

Skulle der være ARC, men i bedste Samsung stil er det en manual der gælder flere modeller, og ikke har konkret angivelse af hvilken HDMI port Dead

Men måske HDMI3 som her:

Mvh. JørgenT
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu